• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gjorde en främling glad...

Var inne på telenors servicecenter och hämtade en router idag. Mannen bakom disken hade en stilig klocka som skymtade fram, det såg ut som en Sub.
Jag sa att han hade en snygg klocka och bad att få titta på den. Med glädje drog han fram vad som visade sig vara en Rolex Deep sea. Vi pratade lite om storleksskillnaden mot en Sub och sen tackade jag för mig.
När jag gick märkte jag att jag hade gjort hans dag och han pöste av stolthet. :)
 

Erikd

Cartier
Trevligt gjort! Alltid roligt när någon uppmärksammar (och uppskattar) ens klocka så jag försöker göra samma sak tillbaka!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kul. Också märkt att folk med finare klockor gärna snackar om dom.
Trevlig helg alla KSare förresten!:)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
behandla andra som man själv vill bli behandlat!:)

Hittade en kypare med en Planet ocean orange vridning på orangeläder. Han blev och väldigt glad när jag uppmärksammade den och hängde kvar och snacka lite. Alla vid bordet bar omega, Seamaster, Speedy och planet, trevligt:)
 

oscaroscar

Panerai
Sånt är alltid kul, får aldrig höra klocksnack på jobbet, men jag ser en hel del.

Sa till en kund igår på jobbet "snygg datejust!"
Han såg ut som ett frågetecken, jag stirrade på hans klocka, han kollar frågat på sin klocka "ahh.. va? de är en *mummel*.."

Han hade inte en aning, den var nog fejk :D
 

Icaras

Rolex
Tyvärr händer det inte så ofta att någon inleder en diskussion pga ens klocka. Men när någon gör är det rktigt roligt :)
 

RYN

Omega
Hustrun var jätteglad när hon kom från optikern idag. Han hade kommenterat hennes Seamaster, själv hade han en Breitling av okänd modell.
 

fredtiger

Cartier
Sånt är alltid kul, får aldrig höra klocksnack på jobbet, men jag ser en hel del.

Sa till en kund igår på jobbet "snygg datejust!"
Han såg ut som ett frågetecken, jag stirrade på hans klocka, han kollar frågat på sin klocka "ahh.. va? de är en *mummel*.."

Han hade inte en aning, den var nog fejk :D
Nja, en bekant berättade att han äntligen köpt sig en riktig klocka på semestern i Dubai. Eftersom han levt 10 år utan klocka kom han givetvis på besök UTAN klocka på armen. Följande konversation:

-vad köpte du för Rolex?
-ehhh...
-ja, vilken modell alltså...?
-ehh, en stålklocka med svart tavla och bubbla..
-aha, en submariner kanske?
-möjligt, ingen aning faktiskt...

Efter ytterligare ordväxling landade jag in den som 116610. Och den är garanterat äkta! Inta alla som nördar ner sig...
 

oscaroscar

Panerai
Nja, en bekant berättade att han äntligen köpt sig en riktig klocka på semestern i Dubai. Eftersom han levt 10 år utan klocka kom han givetvis på besök UTAN klocka på armen. Följande konversation:

-vad köpte du för Rolex?
-ehhh...
-ja, vilken modell alltså...?
-ehh, en stålklocka med svart tavla och bubbla..
-aha, en submariner kanske?
-möjligt, ingen aning faktiskt...

Efter ytterligare ordväxling landade jag in den som 116610. Och den är garanterat äkta! Inta alla som nördar ner sig...
Ah de klart, men han kändes aningen skamsen och helt frågande. Hade han haft en äkta så hade han nog inte blivit så skygg som han blev..
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag blir alltid väldigt tvekande om man ska säga något när man spanar klockor på främlingar :p jag själv hade blivit väldigt glad och tyckt det var roligt om någon (någorlunda) likasinnad hade uppmärksammat ens dinka. Samtidigt så inbillar jag mig att det är lite påträngande och kan upplevas som obehagligt... I dno ^^

Har iaf spanat in en datejust 2 på en av kurserna som jag läser... får väl närma mig försiktigt :D
 
Topp