• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gjutjärnsboett, Attn: Aurum den lilla stekarn....

...vad sägs om att sparka igång R&D på stekpannefabriken och ta fram en KS klocka med boett i gjutjärn till oss nu när vi pratar om en forumklocka, då vore det kul att signa upp sig på en unik skapelse....

Måste vi kolla med Le Creuset, då får vi dom i lite roliga färger oxå ;)

Eller har du redan hunnit blocka mig..... :mrgreen:

Går det? har det gjorts? lite kul -JA! eller är det bara jag som tycker såå som vanligt :evil:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Intressant idé, en beater med andra ord haha! Har det någonsin gjorts förut och finns det några praktiska hinder för att framställa en klocka i gjutjärn?
 
När man tänker 'outside the box' så gäller det att hitta lösningarna och inte se hinder, 'make it work' som Tim på Top Model säger... ;)
 
BME skrev:
Så du är ute efter en gjutjärnsPANNA alltså MK :lol:

Det vet du....men har redan en...

9B5A1FE2-0F83-496C-9DD4-9AF935618072-135-0000000DB73DD1C9.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
God tanke men det kostar 50' att ta fram en modell... Eller vi kan säga så här, även om man bestämt sig för att man vill ha en boett i ett spröt rostande material kan man inte precisionsgjuta så små detaljer i den befintliga gjuthallen.

Klart du är blockad mästerdödarn, men jag var tvungen att expandera det lilla röda fältet för en gångs skull.
 
Aurum skrev:
God tanke men det kostar 50' att ta fram en modell... Eller vi kan säga så här, även om man bestämt sig för att man vill ha en boett i ett spröt rostande material kan man inte precisionsgjuta så små detaljer i den befintliga gjuthallen.

Klart du är blockad mästerdödarn, men jag var tvungen att expandera det lilla röda fältet för en gångs skull.

50k, det är ju bara en lax var om vi är 50st.... :cool: MEN ponera att vi hade kulor och lite resurser, hade det gått och få till bra? någon beläggning kanske? eller vad tror ni, bara för att leka med tanken...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
masterkiller skrev:
Aurum skrev:
God tanke men det kostar 50' att ta fram en modell... Eller vi kan säga så här, även om man bestämt sig för att man vill ha en boett i ett spröt rostande material kan man inte precisionsgjuta så små detaljer i den befintliga gjuthallen.

Klart du är blockad mästerdödarn, men jag var tvungen att expandera det lilla röda fältet för en gångs skull.

50k, det är ju bara en lax var om vi är 50st.... :cool: MEN ponera att vi hade kulor och lite resurser, hade det gått och få till bra? någon beläggning kanske? eller vad tror ni, bara för att leka med tanken...
Nej, det hade inte blivit bra. Gjutjärn är porigt, skört och svårbearbetat. OCH gjutjärn skall inte beläggas, då blir man en sådan där tramsig Le Creuset
 

Isodor

Audemars
Det hade varit koolt om man hade kunnat tagit bort glaset från boetten och typ stekt en vitlök eller något i pannan.

Jobbigt att ta på sig klockan direkt från spisen dock.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Zenith skrev:
Det hade varit koolt om man hade kunnat tagit bort glaset från boetten och typ stekt en vitlök eller något i pannan.

Jobbigt att ta på sig klockan direkt från spisen dock.
Hahaha

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Aurum skrev:
Nej, det hade inte blivit bra. Gjutjärn är porigt, skört och svårbearbetat. OCH gjutjärn skall inte beläggas, då blir man en sådan där tramsig Le Creuset

Låt dig inte avskräckas av en massa realister Master-K.
En klocka i latex hade varit fräsigt. Eller varför inte en i gips? Det där röda materialet som godis-Ferrarri-bilar görs av. Hade i alla fall luktat fantastiskt i kombo med ett vanilj-Bonetti.
 
JoberMan skrev:
Aurum skrev:
Nej, det hade inte blivit bra. Gjutjärn är porigt, skört och svårbearbetat. OCH gjutjärn skall inte beläggas, då blir man en sådan där tramsig Le Creuset

Låt dig inte avskräckas av en massa realister Master-K.
En klocka i latex hade varit fräsigt. Eller varför inte en i gips? Det där röda materialet som godis-Ferrarri-bilar görs av. Hade i alla fall luktat fantastiskt i kombo med ett vanilj-Bonetti.

Realister är jävligt tråkiga...sedan så var det ju inte såå långsökt med en i gjutjärn, tror nog Le Creuset hade fixat det ;)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
50K my ass, Aurum. Slängde ihop den här prototypen på några minuter för inga pengar alls. Visarna kan behöva en liten justering. Ser annars riktigt bra ut säger jag. När kan vi få den i produktion?
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21361901461.574491.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21361901461.574491.jpg
    75.9 KB · Visningar: 185
JoberMan skrev:
50K my ass, Aurum. Slängde ihop den här prototypen på några minuter för inga pengar alls. Visarna kan behöva en liten justering. Ser annars riktigt bra ut säger jag. När kan vi få den i produktion?


Fy faaan, bra jobb JoberMan... Där ser du Aurum, JoberMan tog till sig det jag sa...make it work... :lol:

masterkiller skrev:
När man tänker 'outside the box' så gäller det att hitta lösningarna och inte se hinder, 'make it work' som Tim på Top Model säger... ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
JoberMan skrev:
50K my ass, Aurum. Slängde ihop den här prototypen på några minuter för inga pengar alls. Visarna kan behöva en liten justering. Ser annars riktigt bra ut säger jag. När kan vi få den i produktion?

Den är så....... vacker! Skall höra med ledningen.
 
Topp