• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glögg och hemslöjd...

Camo00

Patek
Var tvungen att ge skinnflöjtandet en ny chans, trots tummen i handen och brist på riktiga verktyg och tålamod... Blev rätt nöjd själv, men det kan bero på alkoholhalten i glöggen...


Först ut blev ett svart 17/16-band till nyinkomna Alpinan, pappas morfars pensionsklocka från järnvägen...

Strapping_zpsd2b7063b.jpg


Strapblack_zpse5490926.jpg


Strapback_zpscca10568.jpg


Alpinachord_zpse54a49b8.jpg




Sen blev det ett första försök på ett skinnato, som vanligt gjort av ett gammalt kass skärp! :)

Skinnato_zps9b690877.jpg


Skinnato2_zpsf03a5b8e.jpg


Skinnato3_zps9fa30f4d.jpg
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Natot vart grymt. Sömmen på den första är sådär om jag ska vara helt ärlig. Du skulle behöva en sporre eller ett "pricking iron" så du får ett jämnt avstånd. Men med tanke på förutsättningarna så får du med beröm godkänt. Jag har en sporre med utbytbara hjul för olika längd på stygnen som du kan få ifall du vill fortsätta förkovra dig.
 

Camo00

Patek
Natot vart grymt. Sömmen på den första är sådär om jag ska vara helt ärlig. Du skulle behöva en sporre eller ett "pricking iron" så du får ett jämnt avstånd. Men med tanke på förutsättningarna så får du med beröm godkänt. Jag har en sporre med utbytbara hjul för olika längd på stygnen som du kan få ifall du vill fortsätta förkovra dig.

Tack för feedback och erbjudandet!
Jo, sporre och rullkniv ska jag skaffa mig så fort jag hinner... Det saknar man rätt snabbt! :)
 
Topp