• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glöm inte att tvätta era länkar

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Smuts, döda hudceller och ännu mer smuts finns det gott om i länkar som inte rengjorts på ett tag. In med länken i ultraljudsbadet, slå på värmen, 4 droppar rengöringsmedel samt 4 droppar ammoniak gör susen!

Bildserie
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Kort film där man ser hur smutsen avlägsnas

Andra ronden, 2min:
image.jpg


Sådärja! Mindre smutsig länk och en gladare ägare :)
image.jpg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Faktiskt skrämmande hur sällan folk verkar tvätta sina länkar.
Är det första jag gör när jag köper en beggad klocka.
Lätt hänt. Denna fick jag hem i onsdags så 2 dagar innan den fick hoppa in i badet :)

Sen ser länkarna faktiskt inte så smutsiga ut IRL. Fick ett par frågor om varför jag tvättar länken, den ser ju "ren och fin" ut. De såg kanske förvånade ut när de fick se svarta koppen :D
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Faktiskt skrämmande hur sällan folk verkar tvätta sina länkar.
Är det första jag gör när jag köper en beggad klocka.

Samma här! Och jag blir lika förbannad/förvånad varje gång jag får hem en klocka där säljaren inte bemödat sig att tvätta klockan. Skulle aldrig skicka iväg en klocka till någon med en massa döda hudceller på boettlocket eller annat kladd. Uew! :hungover:
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Samma här! Och jag blir lika förbannad/förvånad varje gång jag får hem en klocka där säljaren inte bemödat sig att tvätta klockan. Skulle aldrig skicka iväg en klocka till någon med en massa döda hudceller på boettlocket eller annat kladd. Uew! :hungover:
Tror inte att gemene man resonerar som dig. Sen tror många att ultraljud är det enda sättet för rengöring, Yes och en tandborste fungerar även det.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Fyfan va det såg ut!
Ultraljudstvättar mina länkar med jämna mellanrum och nya klockor får alltid en tvätt innan de rör handleden..Har dock aldrig fått vattnet att bli så mörkt. Brukar använda lite tvål eller yes tsm med varmt vatten, är det kanske inte tillräckligt?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Fyfan va det såg ut!
Ultraljudstvättar mina länkar med jämna mellanrum och nya klockor får alltid en tvätt innan de rör handleden..Har dock aldrig fått vattnet att bli så mörkt. Brukar använda lite tvål eller yes tsm med varmt vatten, är det kanske inte tillräckligt?
Vem vet, detta kanske var första tvätten sen 1984? :wtf:
 
  • Like
Reactions: Wi

oscarabc

Omega
Hjälp! Att det kunde vara så smutsigt hade jag ingen aning om... Det man inte vet tar man ingen skada av, eller? :doctor:

Får skriva upp en sån ultraljudstvätt på verktygsönskelistan!:)
 
Topp