• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glöm inte att tvätta era länkar

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Mission Not accomplished! Lukten är kvar efter 1 1/2 dygns ättikskur.
Minns att min kockkompis hade något typ av metalltvål för att få bort dålig lukt från t.ex. fisk, men det lär ju inte fungera.
Jag får gå andra vägen och försöka tvätta med god doft istället. Trägen vinner...förhoppningsvis.
Har du testat alkalisk avfettning? Det tar bort mögel. Eller fasadtvätt? Jag har gott om alkalisk avfettning, vart bor du?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Yeeeees!!! Äntligen har jag fått bort mögellukten och det doftar precis lagom mycket vanilj, precis som ett dykargummi ska.

image.jpeg
 

Stormgaard

Breitling
Om man ej äger en ultraljudstvätt och tänkte köra taktiken då man rengör med tandborste. Föreslås ljummet vatten med tvål eller diskmedel?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Och en tandborste lämnar in hairlines över hela länken? Funkar vilken no name tandborste som helst? :)
Eventuellt en extra soft. Men det blir hairlines endå. Lägg i diskmedelsvatten, spola rent, torka med mikrofiberduk modell mjuk och fönsterputs.
 
Topp