• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glöm inte att tvätta era länkar

regnguden

Rolex
2-Faktor
En omgång av att stå i tvål och vatten och det ser redan såhär äckligt ut... Undrar vad som händer med ultraljud... :confused:
1463123960850-1819173741.jpg
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Hej alla rengörare.
Kan någon runt Sumpan/Järfälla som sitter på ULT hjälpa mig med en rengöring av en länk?
Jag bjuder på en kaffe under tiden eller blir bjuden på hemma hos någon;)
 

A.J.

Panerai
Tack för tipsen! Blir ett besök till Clas ohlson snarast... Nasty att se hur mycket gucka det är i en länk som faktiskt
ser hyfsat ren ut även innan rengöring i ultraljudstvätt:doctor:
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Att länkarna är skitiga kunde man ju förstå, men såhär skitiga, det är ju nästan så man vill kapa av sig sin arm då den borde vara grymt bakteriell för tillfället. Blir nog att utöka maskinparken där hemma. Många nämner dock att man inte ska köra ringar och annat med sten om de inte är riktigt utförda. Är det generellt så att stenarna/fattningarna tar skada om man kör ner dem i badet? Kan ju tänka mig att även frugans smycken skulle behöva köras några rundor...
 

xtrem

Omega
Att länkarna är skitiga kunde man ju förstå, men såhär skitiga, det är ju nästan så man vill kapa av sig sin arm då den borde vara grymt bakteriell för tillfället. Blir nog att utöka maskinparken där hemma. Många nämner dock att man inte ska köra ringar och annat med sten om de inte är riktigt utförda. Är det generellt så att stenarna/fattningarna tar skada om man kör ner dem i badet? Kan ju tänka mig att även frugans smycken skulle behöva köras några rundor...

Fått lära mig att de "kan" lossna..
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Att länkarna är skitiga kunde man ju förstå, men såhär skitiga, det är ju nästan så man vill kapa av sig sin arm då den borde vara grymt bakteriell för tillfället. Blir nog att utöka maskinparken där hemma. Många nämner dock att man inte ska köra ringar och annat med sten om de inte är riktigt utförda. Är det generellt så att stenarna/fattningarna tar skada om man kör ner dem i badet? Kan ju tänka mig att även frugans smycken skulle behöva köras några rundor...
Bara att testa, kört frugans smycken utan problem. Kompisen är guldsmed och han sa att om de lossnar i badet så är det tur att de lossnade där o ingen annanstans. Ta med stenen o ringen till en guldsmed få den riktigt fastsatt :)
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Bara att testa, kört frugans smycken utan problem. Kompisen är guldsmed och han sa att om de lossnar i badet så är det tur att de lossnade där o ingen annanstans. Ta med stenen o ringen till en guldsmed få den riktigt fastsatt :)

Låter vettigt. Får börja med ett besök hos Clas eller Kjell och se om de kan förse mig med en maskin, sen åker hela bohaget ner i tvätten :D
 

PerS

Omega
Har inte läst hela tråden, så ber om ursäkt om detta redan har diskuterats, men är det någon som återfettar länken efter rengöring? Tänker att man kan minska slitaget mellan länkarna med ett oljabad eller kanske teflonspray efter rengöring.
 
Topp