Mr Chance
Kalmar
Vill med tråden lufta några tankar och känslor efter min senaste service. Jag hade en klocka (kronograf, Valjoux 7733) som jag, dumt nog, öppnade och tänkte rucka själv. Det skulle jag inte gjort då jag satte mejseln i balansen och dinkan stendog. Jaja, tänkte jag och la in klockan längst in i skåpet och försökte glömma bort den. Efter ett par månader kom jag ihåg den och började leta efter någon som kunde serva den, en mindre oberoende urmakare eftersom jag ville komma ner i pris.
Jag grävde lite där jag stod, alltså på KS. Frågade runt lite och fick napp. Skickade iväg ett pm och efter ett tag fick jag svar från killen att "jodå, jag kan greja fram en balans, 400 kr kostar den, sen ska jag ha x kr för att sätta i den". Ok sa jag, packade in klockan och skickade iväg den. Efter några dagar fick jag pm från servicekillen där han skriver att det var lite krångligt att få den att gå bra men att han tror han fått till det. Den ska bara gå ett par dagar och sen ska gångavvikelsen mätas och därefter ska den skickas iväg till mig.
Efter några dagar dyker den upp. Den tickar på fint men jag ser en hinna på glaset men efter torkning både med diskmedel och polywatch är hinnan ändå kvar. Jag fotar och pmar servicekillen. Han svarar direkt "ah, klantigt av mig. Jag såg repor på glaset och skulle putsa bort dem, men måste missat finaste pastan. Skicka hit klockan så fixar jag de". "Sitter det på utsidan?" frågade jag. "Ja", svarade han. "Skicka hit pastan så putsar jag själv", svarade jag.
Pastan kom och jag putsade. Nu är klockan fin, både invändigt och på glaset. Så totalt sett är jag skitnöjd! Fick service och en fungerande klocka för en billig peng och ett strålande bemötande. Kan man begära mer?
Vem servade frågar ni! "Det säger jag inte", svarar jag. För jag vill inte outa servicekillen.
Jag grävde lite där jag stod, alltså på KS. Frågade runt lite och fick napp. Skickade iväg ett pm och efter ett tag fick jag svar från killen att "jodå, jag kan greja fram en balans, 400 kr kostar den, sen ska jag ha x kr för att sätta i den". Ok sa jag, packade in klockan och skickade iväg den. Efter några dagar fick jag pm från servicekillen där han skriver att det var lite krångligt att få den att gå bra men att han tror han fått till det. Den ska bara gå ett par dagar och sen ska gångavvikelsen mätas och därefter ska den skickas iväg till mig.
Efter några dagar dyker den upp. Den tickar på fint men jag ser en hinna på glaset men efter torkning både med diskmedel och polywatch är hinnan ändå kvar. Jag fotar och pmar servicekillen. Han svarar direkt "ah, klantigt av mig. Jag såg repor på glaset och skulle putsa bort dem, men måste missat finaste pastan. Skicka hit klockan så fixar jag de". "Sitter det på utsidan?" frågade jag. "Ja", svarade han. "Skicka hit pastan så putsar jag själv", svarade jag.
Pastan kom och jag putsade. Nu är klockan fin, både invändigt och på glaset. Så totalt sett är jag skitnöjd! Fick service och en fungerande klocka för en billig peng och ett strålande bemötande. Kan man begära mer?
Vem servade frågar ni! "Det säger jag inte", svarar jag. För jag vill inte outa servicekillen.