• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glad och nöjd med servicen

Mr Chance

Kalmar
Vill med tråden lufta några tankar och känslor efter min senaste service. Jag hade en klocka (kronograf, Valjoux 7733) som jag, dumt nog, öppnade och tänkte rucka själv. Det skulle jag inte gjort då jag satte mejseln i balansen och dinkan stendog. Jaja, tänkte jag och la in klockan längst in i skåpet och försökte glömma bort den. Efter ett par månader kom jag ihåg den och började leta efter någon som kunde serva den, en mindre oberoende urmakare eftersom jag ville komma ner i pris.

Jag grävde lite där jag stod, alltså på KS. Frågade runt lite och fick napp. Skickade iväg ett pm och efter ett tag fick jag svar från killen att "jodå, jag kan greja fram en balans, 400 kr kostar den, sen ska jag ha x kr för att sätta i den". Ok sa jag, packade in klockan och skickade iväg den. Efter några dagar fick jag pm från servicekillen där han skriver att det var lite krångligt att få den att gå bra men att han tror han fått till det. Den ska bara gå ett par dagar och sen ska gångavvikelsen mätas och därefter ska den skickas iväg till mig.

Efter några dagar dyker den upp. Den tickar på fint men jag ser en hinna på glaset men efter torkning både med diskmedel och polywatch är hinnan ändå kvar. Jag fotar och pmar servicekillen. Han svarar direkt "ah, klantigt av mig. Jag såg repor på glaset och skulle putsa bort dem, men måste missat finaste pastan. Skicka hit klockan så fixar jag de". "Sitter det på utsidan?" frågade jag. "Ja", svarade han. "Skicka hit pastan så putsar jag själv", svarade jag.

Pastan kom och jag putsade. Nu är klockan fin, både invändigt och på glaset. Så totalt sett är jag skitnöjd! Fick service och en fungerande klocka för en billig peng och ett strålande bemötande. Kan man begära mer?

Vem servade frågar ni! "Det säger jag inte", svarar jag. För jag vill inte outa servicekillen.
 

Hugii

Audemars
¨va fan... du skulle ha startat tråden innan du börjat utpressa killen på pasta :)

Men skit samma vem som servade.. kan du istället berätta vem du skickade klockan till? :angel:
 

Glusch

Cartier
Jag skrattade, det var roligt..

Dock!
Känner att det kanske bara är jag, men börjar det inte gå lite långt. Alltså jag menar det är ändå inte så schysst mot individen tråden refererar till. Både i hans egna tråd, på PM och nu i andra trådar så hånas/trakasseras han.

Jag vet att ni vill veta AD:n. Jag med. Men det kanske ändå inte är det effektivaste sättet att sprida goodwill på forumet, eller att liksom få folk intresserade av KS. Om jag nu hade varit ny medlem och varit inne på forumet senaste 2-3 dagarna tror jag nog att det skulle vara svårt för mig att missa tråden och hade jag läst den som ny medlem tror jag det hade skrämt mig lite smått. Men vad vet jag. Kanske faktiskt är jag som ska lägga ned, jag har ju inte varit med så länge och grejer här på forumet så vet ju faktiskt inte hur det brukar gå till..
 

Mr Chance

Kalmar
Jag skrattade, det var roligt..

Dock!
Känner att det kanske bara är jag, men börjar det inte gå lite långt. Alltså jag menar det är ändå inte så schysst mot individen tråden refererar till. Både i hans egna tråd, på PM och nu i andra trådar så hånas/trakasseras han.

Jag vet att ni vill veta AD:n. Jag med. Men det kanske ändå inte är det effektivaste sättet att sprida goodwill på forumet, eller att liksom få folk intresserade av KS. Om jag nu hade varit ny medlem och varit inne på forumet senaste 2-3 dagarna tror jag nog att det skulle vara svårt för mig att missa tråden och hade jag läst den som ny medlem tror jag det hade skrämt mig lite smått. Men vad vet jag. Kanske faktiskt är jag som ska lägga ned, jag har ju inte varit med så länge och grejer här på forumet så vet ju faktiskt inte hur det brukar gå till..

Min trådstart är egentligen inget direkt svar, eller replik, till Tony. Det är mer ett utslag av trötthet på att det så sällan skrivs rakt ut vem eller vilket företag som klantat sig. Tony är inte den förste (och tyvärr inte den siste, förmodligen) som utelämnar den lilla detaljen. Den enda detalj i sådana här historier som vi andra faktiskt kan ha nytta av.

Min story är, btw, helt sann :)
 

Glusch

Cartier
Oh jag har ingen tvekan mot att din story säkert kan vara sann. Men du kan väl inte med handen på hjärtat hävda annat än att du tyckte att det kändes extra passande att skriva den här och nu med tanke på de diskussioner som varit på forumet de senaste dagarna?

Hur som var väl egentligen det jag generellt försökte säga att det nog är bättre med lite positiv anda på forumet än en massa gnällande och tjatande, outande och påhoppande, vilket jag faktiskt tycker det varit lite mer av än vanligt..
 

Mr Chance

Kalmar
...Men du kan väl inte med handen på hjärtat hävda annat än att du tyckte att det kändes extra passande att skriva den här och nu med tanke på de diskussioner som varit på forumet de senaste dagarna?..

Självklart har även min bägare en gräns vilket gör att det till slut dimper ner en droppe som får densamme att rinna över.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Oh jag har ingen tvekan mot att din story säkert kan vara sann. Men du kan väl inte med handen på hjärtat hävda annat än att du tyckte att det kändes extra passande att skriva den här och nu med tanke på de diskussioner som varit på forumet de senaste dagarna?

Hur som var väl egentligen det jag generellt försökte säga att det nog är bättre med lite positiv anda på forumet än en massa gnällande och tjatande, outande och påhoppande, vilket jag faktiskt tycker det varit lite mer av än vanligt..
Oh jag har ingen tvekan mot att din story säkert kan vara sann. Men du kan väl inte med handen på hjärtat hävda annat än att du tyckte att det kändes extra passande att skriva den här och nu med tanke på de diskussioner som varit på forumet de senaste dagarna?

Hur som var väl egentligen det jag generellt försökte säga att det nog är bättre med lite positiv anda på forumet än en massa gnällande och tjatande, outande och påhoppande, vilket jag faktiskt tycker det varit lite mer av än vanligt..

Har du missat vem som gnällde och varför folk reagerade?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Mobbning är verkligen fult.

Enligt åttonde påbudet från Mose stentavlor så skall du ej bära falsk vittnesbörd. Påkallar du att någon är en skojare får du fan vara öppen med det.

Och nej:

Forumet är ingen plats för vendettor

Utpressning

Smutskastning utan substans

Forumet bör:

Vara ett ställe där vi hjälper varandra

Delger information

Ser till att ingen blir lurad

Vaktar varandras rygg..
 

Glusch

Cartier
TS gnällde i sin originalpost över hur jobbet hade utförts, helt korrekt.

Därefter följde sidor med kommentarer direkt riktade till TS. Det läckte över i andra trådar och nya trådar skapades för att skapa mer diskussion om TS och hans agerande. Jag menar inte att TS är något helgon utan snarare att det beteendet vi uppvisade mot honom utan tvekan skulle fått mig att ta avstånd från ett forum ifall jag blev utsatt av det.

Kan tänka mig att ni kanske tycker att jag låter lite crybaby eller så, men jag menar mer på att uppvisande av respekt mot allt och alla på forumet är något jag inbillar mig att KS mår bättre av i längden.

Väldigt nyfiken på vad du refererar till med föregående post Spencer (dvs den där du citerar Guskleto) för övrigt. Förstod den inte riktigt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
TS gnällde i sin originalpost över hur jobbet hade utförts, helt korrekt.

Därefter följde sidor med kommentarer direkt riktade till TS. Det läckte över i andra trådar och nya trådar skapades för att skapa mer diskussion om TS och hans agerande. Jag menar inte att TS är något helgon utan snarare att det beteendet vi uppvisade mot honom utan tvekan skulle fått mig att ta avstånd från ett forum ifall jag blev utsatt av det.

Kan tänka mig att ni kanske tycker att jag låter lite crybaby eller så, men jag menar mer på att uppvisande av respekt mot allt och alla på forumet är något jag inbillar mig att KS mår bättre av i längden.

Som jag skrev, ingen plats för vendettor. Är det så en medlem utnyttjar forumet så får hen gärna söka sig till en av våra mindre syskon.
 

Glusch

Cartier
Som jag skrev, ingen plats för vendettor. Är det så en medlem utnyttjar forumet så får hen gärna söka sig till en av våra mindre syskon.


Nu tänker jag anta att det är Tonys tråd du refererar till här och bygga mitt argument runt det.

För jag håller absolut med dig om att forumet inte är en plats för vendettor. Men det var ju inte heller TS idé från början. TS ville i grund och botten endast ha tips, idéer och förklaringar kring hur han kunde gå till väga efter att varit missnöjd med den service han fått.

Sen vet jag att vissa (kanske du) antar att han skapade tråden för att kunna pressa hans AD till en deal han vart nöjd med. Men det är endast något ni antar. Det kanske mycket väl stämmer som du (?) sa att de flesta relativt stora/välkända AD har koll på KS och vad som skrivs om här, men bara för att så är fallet behöver det inte betyda att TS visste om att hans AD skulle se tråden.

Och ifall man verkligen vill beskylla TS så kanske man i alla fall ska ha bevis att backa upp sig med och inte endast antagande och uppfattningar utan någon faktiskt ordentlig grund.
 
Topp