• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glasbyte 55-2273

C

Crowolf

Guest
Hallå!
Har fått tag i ett nytt glas till min lilla Citizen-dykare och undrar; Ska jag våga mig på att byta själv? Vet ni någon bra tråd med beskrivning nånstans på nätet?

Med vänlig hälsning,

Poppe



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357996601.848572.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357996601.848572.jpg
    109.1 KB · Visningar: 330

Camo00

Patek
Re: Sv: Glasbyte 55-2273

Jag är den minst händiga jag känner, med finmotorik som en elefant på tjack. Men jag har bytt glas på tre klockor utan att nåt strulat.
Att få loss kronan har inte varit några problem alls. Det enda är väl att jag har lyckats få med lite damm innanför glaset, så jag kanske inte hade gjort det själv på en dyr klocka...
Lycka till och posta gärna bilder! :)
 
C

Crowolf

Guest
Camo00 skrev:
Jag är den minst händiga jag känner, med finmotorik som en elefant på tjack. Men jag har bytt glas på tre klockor utan att nåt strulat.
Att få loss kronan har inte varit några problem alls. Det enda är väl att jag har lyckats få med lite damm innanför glaset, så jag kanske inte hade gjort det själv på en dyr klocka...
Lycka till och posta gärna bilder! :)

Tjack-elefanter kan oxå bli urmakare har jag hört.... : )
 
Topp