• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes GLASHÜTTE Spezimatic

JoberMan

Politruk
2-Faktor
FSOT: Glashütte Spezimatic
Ett genuint stycke Öst-Tysk 70-talscharm. Automatiskt GUB inhouse cal. 75-verk. Boettlocket i gulddoublé. 36mm exkl. krona. Domat plexi. Omkring 1970. Servicehistorik okänd.












Bjuckar på några tidstypiska bonusbilder också






Oavsett om du är inbiten Trabantälskare eller bara gillar att vricka tunga med gamla gubbar är detta alltså klockan för dig. Pris 2 lax (cash, inga matkuponger eller diesel) inkl. rekad inrikes frakt.

Roliga bytesförslag välkomnas. En SKX007 kommer ALDRIG att vara ett roligt bytesförslag. Inte ens back in the days på fel sida av muren.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
FSOT: Glashütte Spezimatic
Ett genuint stycke Öst-Tysk 70-talscharm. Automatiskt GUB inhouse cal. 75-verk. Boettlocket i gulddoublé. 36mm exkl. krona. Domat plexi. Omkring 1970. Servicehistorik okänd.












Bjuckar på några tidstypiska bonusbilder också






Oavsett om du är inbiten Trabantälskare eller bara gillar att vricka tunga med gamla gubbar är detta alltså klockan för dig. Pris 2 lax (cash, inga matkuponger eller diesel) inkl. rekad inrikes frakt.

Roliga bytesförslag välkomnas. En SKX007 kommer ALDRIG att vara ett roligt bytesförslag. Inte ens back in the days på fel sida av muren.


SKX009 då?
 

Jens

Greedo
Ursäkta kladdet men jag måste bara säga att jag får ett leende på läpparna varje gång jag ser din profilbild. Vansinnigt rolig!
Lyssnade på en P1-dokumentär för ett tag sen om Jan Myrdal och jag fnissar fortfarande!



J
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det är sovjetledaren Leonid Brezjnev och Östtysklands Erich Honecker. De verkade ganska tighta back in the days :)
 
Då tycker jag att Honecker drog längsta stråt som fick kyssa Brezhnev, eftersom ingen kommer ihåg Honecker förutom för denna kyssen.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Då tycker jag att Honecker drog längsta stråt som fick kyssa Brezhnev, eftersom ingen kommer ihåg Honecker förutom för denna kyssen.


De tyskar som kommer ihåg honom är nog lite äldre och har förmodligen inte så mycket positivt att säga om honom. Han var bara en marionettdocka och dansade efter Sovjets pipa. Han hade mycket blod på sina händer.
 
Topp