• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glasklocka från Hublot

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jäkla tur att jag inte äger en AP och gillar att skruva för där hade jag satt skruvmejseln direkt :D
Ändå en smart lösning av AP för det lurar ju 99% av betraktarna.

knappast 99%... ...man måste ju scora riktigt lågt på ett intelligenstest om man tror att det går att vrida en sexkantig skruvskalle i ett sexkantigt hål av metall. ...en genomsnittlig tvååring ser problemet...
ap nut.png

Brio-30176-Block-Sorter-Red-Assorted-Colours-0-0.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
knappast 99%... ...man måste ju scora riktigt lågt på ett intelligenstest om man tror att det går att vrida en sexkantig skruvskalle i ett sexkantigt hål av metall. ...en genomsnittlig tvååring ser problemet...
ap nut.png

Brio-30176-Block-Sorter-Red-Assorted-Colours-0-0.jpg
Vilket fint sätt att säga att en annan medlem är dum i huvudet! ;)

Har faktiskt funderat mer än en gång på de där skruvarna men så fort jag ser ett fint urverk tänker jag att de där skruvarna har nog ingenjörerna i Swejts löst på något finurligt sätt.
 

TCB

Cartier
Tror tyvärr inte det är så lätt, tänk bara på ex Rolex krona. Tror att om det var lätt gjort skulle alla märken göra det.
Jag är inte urmakare och vill ogärna ta rollen som tangentbordsproffessor men sett till hantverket som är nedlagt på urverket (samma klocka) så är jag tämligen övertygad om att det är fullt möjligt och t.o.m någorlunda enkelt att få till skruvarna.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag är inte urmakare och vill ogärna ta rollen som tangentbordsproffessor men sett till hantverket som är nedlagt på urverket (samma klocka) så är jag tämligen övertygad om att det är fullt möjligt och t.o.m någorlunda enkelt att få till skruvarna.
...jag tar gärna rollen som tangentbordsekonomiprofessor och säger: -om det var enkelt och folk tyckte det var fräckt så hade marknaden löst det => det är inte enkelt...
 
Topp