• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Global shipping program via Ebay.

rogart-63

Patek
Nån som vet vad det levereras med för företag? Tracking koden på Ebay sägger att den blivit levererad till Oskarshamn. Sen då? Den ska ju till Kalmar?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Alltid varit Posten för mig.
För att få lite bättre info, tryck på trackingnumber under "My eBay Summary" (typ UPAA........) för att sedan trycka på länken som kommer upp. Då kommer du till en sida som heter "Track your Parcel". Där finns ett nummer som alltid (?) börjar på 0037, använd det för att spåra paketet på PostNords hemsida (tror också att du kan följa paketet direkt på denna sida).
 

rogart-63

Patek
Alltid varit Posten för mig.
För att få lite bättre info, tryck på trackingnumber under "My eBay Summary" (typ UPAA........) för att sedan trycka på länken som kommer upp. Då kommer du till en sida som heter "Track your Parcel". Där finns ett nummer som alltid (?) börjar på 0037, använd det för att spåra paketet på PostNords hemsida (tror också att du kan följa paketet direkt på denna sida).
Gjorde så och då kom det upp att den låg på macken i Rinkabyholm?? Nåt postföretag som heter Bring?
Jaja får åka och hämta den då? Konstigt . Har en annan försändelse som oxå kommer via global shipping. Ska bli kul att se vad den hamnar?
 

rogart-63

Patek
Bring är väl en egen speditör ?
Tydligen DHL som hade leveransen . Var lite strul då dom först inte hitta paketet på macken . Han sökte på dhl hemsida med mitt Bring nummer . Då fanns det inte nåt paket . Men sen gick vi på Bring sida och då fanns det där . Men det var ändå DHL som sköter logistiken . Helsnurrigt
 

tissoter

Audemars
Tydligen DHL som hade leveransen . Var lite strul då dom först inte hitta paketet på macken . Han sökte på dhl hemsida med mitt Bring nummer . Då fanns det inte nåt paket . Men sen gick vi på Bring sida och då fanns det där . Men det var ändå DHL som sköter logistiken . Helsnurrigt
Underbart :)
Vi skickar grejor med stora värden och ingen har koll på vem som levererar :) haha
 

rogart-63

Patek
Underbart :)
Vi skickar grejor med stora värden och ingen har koll på vem som levererar :) haha
Var inget större värde denna gång. Handla bara om ett par 100 :- . Fick inte välja vilket det skulle skickas med heller. Å längre tid tog det oxå än ett vanligt paket.
Frågan är vad som hänt om jag inte haft koll?
Fick ju ingen avi eller sms när paketet var framme. Gäller å ha full koll på trackingen.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Var inget större värde denna gång. Handla bara om ett par 100 :- . Fick inte välja vilket det skulle skickas med heller. Å längre tid tog det oxå än ett vanligt paket.
Frågan är vad som hänt om jag inte haft koll?
Fick ju ingen avi eller sms när paketet var framme. Gäller å ha full koll på trackingen.
Det är nog det värsta med GSP, att det tar så lång tid.
Du har inte fått avisering via epost, vilket jag alltid får när det är via GSP?
 

jabla

Sarlacc
Var inget större värde denna gång. Handla bara om ett par 100 :- . Fick inte välja vilket det skulle skickas med heller. Å längre tid tog det oxå än ett vanligt paket.
Frågan är vad som hänt om jag inte haft koll?
Fick ju ingen avi eller sms när paketet var framme. Gäller å ha full koll på trackingen.
Samma för mig, ingen avisering men däremot en påminnelse från DHL och då hade min försändelse legat i tio dar.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Måste också spy galla över ebays nya påfund Global Shipping och posthanteringen i övrigt. Att ebay valt detta GSP är bara för att tjäna mer pengar. Portot blir plötsligt svindyrt på småsaker och tar längre tid, då det går omvägar. Sedan får vi ALLTID påminnelser utan att ha fått någon första avisering. ebayhandlandet har minskat drastiskt från vår sida.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ni som handlar ofta från eBay och i det här fallet USA, San Fransisco...när det står följande, "Estimated delivery: Tue. May. 2 - Tue. May. 16", vad kan man förvänta sig för leveranstid? Går det att säga om det oftare kommer i den snabbare änden av alternativen än i den långsamma?
 
Ni som handlar ofta från eBay och i det här fallet USA, San Fransisco...när det står följande, "Estimated delivery: Tue. May. 2 - Tue. May. 16", vad kan man förvänta sig för leveranstid? Går det att säga om det oftare kommer i den snabbare änden av alternativen än i den långsamma?
Har handlat ett tiotal grejer på Ebay (dock inte från amerikat utan asien). Min upplevelse är att det är mycket vanligare att paketet dyker upp i slutet av den förväntade frakttiden, även om ett fåtal undantag skett. Skall dessutom tillägga att jag inte betalat någon frakt på dessa grejer, vet icke om detta på något sätt påverkar.
 
Ni som handlar ofta från eBay och i det här fallet USA, San Fransisco...när det står följande, "Estimated delivery: Tue. May. 2 - Tue. May. 16", vad kan man förvänta sig för leveranstid? Går det att säga om det oftare kommer i den snabbare änden av alternativen än i den långsamma?


USPS tar det ca 3 dagar då den går genom ISC (Jamaica) om du skickar inom NY. Normalt fall, annars upp till 5 dagar innan den lämnar ISC.

USPS hamnar den alltid i Amsterdam/Eller Swiss därefter Danmark och vidare till Malmö.

Som mest 10-12 dagar innan den når dig inkl PostNord och tull.
 
Stämmer att det är USPS. Det går inte att klaga på säljaren i alla fall. Betalade för ett par timmar sedan och den är redan skickad :)


Bifogar t.ex ett paket jag ska hämta idag, totalt 7 dagar
 

Bilagor

  • IMG_0190.JPG
    IMG_0190.JPG
    55.1 KB · Visningar: 127
Tack...då är det bara att hålla tummarna då :)

Om du är lite paranoid som jag så kan du få uppdatering varje stopp eller vid utkörningförsök (vilket PostNord inte gör/leverar till dig) så kan du göra det på deras hemsida och få email varje gång statuset uppdateras.

https://m.usps.com/m/Home

Den sparas spårnings nummret automatisk när du lägger in den. Uppdatering via SMS funkar bara med USA nummer.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om du är lite paranoid som jag så kan du få uppdatering varje stopp eller vid utkörningförsök (vilket PostNord inte gör/leverar till dig) så kan du göra det på deras hemsida och få email varje gång statuset uppdateras.

https://m.usps.com/m/Home

Den sparas spårnings nummret automatisk när du lägger in den. Uppdatering via SMS funkar bara med USA nummer.

Tack för det tipset....klockan lämnade precis San Francisco på väg mot Stockholm :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@AekiUppsala

Jag hittar inte hur klockan levereras ut till mig...har du koll på det? Menar alltså om det kommer en avi från posten och sen hämta ut, eller är det så att det brukar levereras hem?

Det är ju hur som helst spännande att följa även om det inte är riktigt hälsosamt för någon som vill ha sina inköp nu, omedelbart och på en gång!!!! :)
Eftersom paketet nu verkar vara på väg över havet??, så hoppas jag att det blir närmre den 2:e än den 16:e som var spannet på USPS estimat.

Tracking History
April 27, 2017
6:40 am

In Transit to Destination,

April 26, 2017
11:13 pm

Departed USPS Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 26, 2017
6:39 am

Arrived at USPS Origin Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 24, 2017
1:44 pm

Acceptance,
SOUTH SAN FRANCISCO, CA 94080

April 24, 2017
Pre-Shipment Info Sent to USPS, USPS Awaiting Item,

Tracking History
April 27, 2017
6:40 am

In Transit to Destination,

April 26, 2017
11:13 pm

Departed USPS Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 26, 2017
6:39 am

Arrived at USPS Origin Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 24, 2017
1:44 pm

Acceptance,
SOUTH SAN FRANCISCO, CA 94080

April 24, 2017
Pre-Shipment Info Sent to USPS, USPS Awaiting Item,
 
@AekiUppsala

Jag hittar inte hur klockan levereras ut till mig...har du koll på det? Menar alltså om det kommer en avi från posten och sen hämta ut, eller är det så att det brukar levereras hem?

Det är ju hur som helst spännande att följa även om det inte är riktigt hälsosamt för någon som vill ha sina inköp nu, omedelbart och på en gång!!!! :)
Eftersom paketet nu verkar vara på väg över havet??, så hoppas jag att det blir närmre den 2:e än den 16:e som var spannet på USPS estimat.

Tracking History
April 27, 2017
6:40 am

In Transit to Destination,

April 26, 2017
11:13 pm

Departed USPS Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 26, 2017
6:39 am

Arrived at USPS Origin Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 24, 2017
1:44 pm

Acceptance,
SOUTH SAN FRANCISCO, CA 94080

April 24, 2017
Pre-Shipment Info Sent to USPS, USPS Awaiting Item,

Tracking History
April 27, 2017
6:40 am

In Transit to Destination,

April 26, 2017
11:13 pm

Departed USPS Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 26, 2017
6:39 am

Arrived at USPS Origin Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 24, 2017
1:44 pm

Acceptance,
SOUTH SAN FRANCISCO, CA 94080

April 24, 2017
Pre-Shipment Info Sent to USPS, USPS Awaiting Item,



Paketet hamnar i Swiss eller Amsterdam helt random sen samma dag lämnar den landet några timmar senare och hamnar i Danmark som också senare lämnar Danmark och kommer in till Malmö UPK.

Det brukar ta 5-8 dagar för kontroll, etc därefter Veddesta och vidare till din närmsta utlämnings ställen. Du får alltid meddelande utkörningsförsök men så är inte fallet tyvärr.
 
Det står ingenting om Jamaica NY, så den har inte lämnat USA än tyvärr. Det måste först passera ISC

ska stå
processing at ISC facility
Sedan processed through ISC facility.
Där efter får du transit to denstinations
Arrived at Destination USA
sen sista leave/left country eller nåt. Då har den lämnat USA
 

Camo00

Patek
@AekiUppsala

Jag hittar inte hur klockan levereras ut till mig...har du koll på det? Menar alltså om det kommer en avi från posten och sen hämta ut, eller är det så att det brukar levereras hem?

Det är ju hur som helst spännande att följa även om det inte är riktigt hälsosamt för någon som vill ha sina inköp nu, omedelbart och på en gång!!!! :)
Eftersom paketet nu verkar vara på väg över havet??, så hoppas jag att det blir närmre den 2:e än den 16:e som var spannet på USPS estimat.

Tracking History
April 27, 2017
6:40 am

In Transit to Destination,

April 26, 2017
11:13 pm

Departed USPS Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 26, 2017
6:39 am

Arrived at USPS Origin Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 24, 2017
1:44 pm

Acceptance,
SOUTH SAN FRANCISCO, CA 94080

April 24, 2017
Pre-Shipment Info Sent to USPS, USPS Awaiting Item,

Tracking History
April 27, 2017
6:40 am

In Transit to Destination,

April 26, 2017
11:13 pm

Departed USPS Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 26, 2017
6:39 am

Arrived at USPS Origin Facility,
SAN FRANCISCO, CA 94128

April 24, 2017
1:44 pm

Acceptance,
SOUTH SAN FRANCISCO, CA 94080

April 24, 2017
Pre-Shipment Info Sent to USPS, USPS Awaiting Item,
På väg över havet?? Gissar mer på att det är på väg från SF till Atlanta ellet nåt annat kul ställe...
 
Topp