Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Glycine Airman 09 (ref 3840)

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Denke, 5 februari 2014.

1. Denke
    Trådstartare

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Efter att ha ägt, flippat, köpt tillbaka, flippat och slutligen köpt tillbaka denna klocka ytterligare en gång så har jag ändå bestämt mig för att flippa den…man kan säga att det är en obesvarad kärlek (i kombination med att min sambo uttryckligen sagt att den inte klär mig).

Uret i fråga är min Glycine Airman 09 chronograph ref 3840. En full spec av modellen hittas här: http://www.glycine-watch.ch/e/collection/detail.e.jsp?ID_Group=100000&ID_Display=100019#

Airman 9 är i min bok en av Glycines mest välbyggda klockor och mitt ex är komplett med både läderband och den massiva, tunga originallänken. Det är en relativt stor pjäs med 44mm case, 15mm tjocklek och 22mm mellan hornen. Safirglas både på framsida och baksida och rejäl WR på 200m. Verket är valjoux 7754 med en extra 24H-visare.

Lite bilder:

Klockan är från 2006 och komplett med papper, box, läderband, länk med extra länkbitar. Skicket är bra, alla funktioner är som de ska, den håller tiden bra (+6 sek sist jag mätte) och har inga skador eller dings. Bruksspår finns efter normal användning och länken har lite skav på spännet. Men all in all är skicket mycket bra. En riktigt skön klocka. Modern men med koppling till historien.

Vill man läsa mer om Glycine's Airmanmodeller rekommenderar jag en titt på http://andres55.home.xs4all.nl/frames/airmanindex.htm där det finns en komplett och bra genomgång av Glycines olika Airmanmodeller.

Säljes för 11500 SEK inkl. rekad frakt eller f2f i Stockholmsområdet.

PM'a vid frågor eller intresse och tack för titten. :)

calzone, K-S, morrism och 8 andra gillar detta.
  2. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Kan tänka mig delbyten om det underlättar för någon…..vet inte mot vad. Kanske en Seiko Sumo eller nåt. :)

3. Ricrob

Ricrob Friherre

Tar mig friheten att kladda lite. Jag kände på denna för inte så länge sedan och det var svårt att släppa den ifrån sig. Grymt fet, gedigen och spännande klocka! Hade jag haft pengarna som önskas till övers så hade jag inte tvekat, mer och coolare klocka är svårt att hitta för dessa pengar.

Mekmek och Denke gillar detta.
  4. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Äh, denna är till salu igen. Min sambo påstår att den inte klär mig. ;(

Just ja, ping Pappi:D

Se, sååå läcker!

image.jpg

calzone, Cristian, Zacke och 1 annan gillar detta.
  5. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Allt utom blygsamhet klär dig Denke

hook och Denke gillar detta.
  6. Eric Jajjamensan P

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    Varför bestämma sig...

Denke gillar detta.
  7. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Ett makalöst ur!

Pappi gillar detta.
  8. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Bump! Som vi brukar säga. Öppen för normalt funtade bud och bytesförslag...

9. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Gillar den. PM lagt.

Skickas från min iPhone

10. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Still available. Öppen för normal funtade och trevligt presenterade bud. Också öppen för bytesförslag. Är också öppen för att behålla den.

11. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Igen??

12. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Tack för affären, Denke.
    Ser fram mot leverans :)
    Tror det blir en keeper :p

Skickas från min iPhone

Holmqvist gillar detta.