• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Glycine Airman 9 - 11 papp, prutad å klar.

Nexus

Panerai
Ett prima ex av den stenhårda Glycine Airman 9 säljes härmed.
Klockan kommer på länk, dock medföljer ett original-läder, extra länkbitar samt en Glycine-skruvmejlsel för byte av nämnda band.

Pris : 12 500 SEK ink frakt i postens gröna. Inga byten.
NYTT PRIS 13/11! Sänker denna till 11 000 SEK då den bara ligger i lådan.

Returpolicy : Ingen retur vid F2F. För retur vid distansköp ska jag kontaktas inom 24h, retur sker då på mottagarens bekostnad och köpesumman (minus den frakt jag stått för) återbetalas när klockan återvänt i min ägo.

Specar snodda från Glycines hemsida :
Movement
Caliber: Cal. No GL 754, Swiss automatic movement
Functions: hours, minutes, seconds, Chronograph 60s, counters 30min and 12hrs, date display in window, central 24hours hand
Size: 13 1/4"
Jewels: 25
Power Reserve: 46 hours
Hz: 4/28'800 vibrations per hour
Finish: yellow gold coated oscillating weight on ball bearing, decorated "Côtes de Genève", engraved by an airplane. Bridges rhodium coated and decorated "perlé", visible screws in blue finish.
Case, Dial & Hands
Material: stainless steel
Diameter: 44mm without crown
Height: 15mm with see-through back
Finish: satin/polished
Waterproof: 20 atm
Back: screwed see-through sapphire glass
Glass: sapphire
Dial: black with SL, blue with SL,
white with SL
Hands: nickel with SL
Crown: screw-down

IMG_1717.JPG
IMG_1718.JPG
IMG_1720.JPG
IMG_1721.JPG
 
Topp