• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine Airman. Uddamodeller- Frågor...

Jag ha en del frågor eftersom vi ändå är inne på Glycine som verkar gå från klarhet till klarhet just nu, men ändå är det några modeller som jag inte förstår mig på, och kan faktiskt inte komma på att jag sett NÅGOT wristshot av dom på något forum, svenskt eller utlänskt och det är uddamodellerna av Airman Serien

Har dom här någon hemlig skara 'followers' som inte postar på NÅGOT forum, det är ju rätt många modeller och kostar en HEL del så någon måste väl köpa dom????

http://www.glycine-watch.ch/e/collection/collection_overview.e.jsp?ID_Group=100000

100150.jpg


1000XZ.jpg
1000ZG.jpg



22e5d74f-6c18-4ba0-8722-bb2f01217aea.jpg
f1732b89-d6e6-4e04-93f0-4dfc36f431df.jpg


1000SY.jpg
1000LE.jpg


Den här var iofs rätt cool i quartz!

10004F.jpg


Vad säger glycinisterna???
 

plattfot

Rolex
Håller med dig att det är en uddamodell som man undrar vem som köper.

MEN, jag stötte faktiskt på en välväxt (läs välgödd), skön herre i sextioårsåldern med yvigt skägg och hästsvans - med den svarta, Edit: fyrkantiga modellen på armen när jag var i Italien i somras.
Klockan satt väldigt löst och nonchalant på honom och passade riktigt bra med hans stil i övrigt. Kan också nämna att han hade en klocka till på den andra armen (!) - kanske hade han problem att veta vilken av klockorna på Aimannen som gick rätt? :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nog ingen slump att Plattfot stöter på en i Italien. Jag tror just de modellerna säljs mest på den Italienska marknaden. Vad jag har förstått så är just Italien en huvudmarknad för Glycine. Precis som de kränger en hel dröser quartzmodeller i ffa Tyskland (bla annat Airman Quartz i Masterkiller inlägg ovan).

Jag kan bara komma på en handfull glycineägare med Airman 7-modeller i lådan. Tror att de är lite too much faktiskt...

Bland klockfolk verkar det ju vara Incursore, Combat och framförallt de mer klassiska Airmanmodellerna som är intressanta.

Jag har fått erbjudande att köpa olika Airman7 tidigare men aldrig nappat. Det blir liksom lite för knasigt. Tom för mig... :mrgreen:
 

plattfot

Rolex
Denke skrev:
Nog ingen slump att Plattfot stöter på en i Italien. Jag tror just de modellerna säljs mest på den Italienska marknaden. Vad jag har förstått så är just Italien en huvudmarknad för Glycine. Precis som de kränger en hel dröser quartzmodeller i ffa Tyskland (bla annat Airman Quartz i Masterkiller inlägg ovan).

Jag kan bara komma på en handfull glycineägare med Airman 7-modeller i lådan. Tror att de är lite too much faktiskt...

Bland klockfolk verkar det ju vara Incursore, Combat och framförallt de mer klassiska Airmanmodellerna som är intressanta.

Jag har fått erbjudande att köpa olika Airman7 tidigare men aldrig nappat. Det blir liksom lite för knasigt. Tom för mig... :mrgreen:


Stämmer nog att Italien är huvudmarknad för modellen. Frekvensen "kvalitets-ur" på gemene man var anmärkningsvärt hög bland de Italienska männen, detta var kanske ingen nyhet.
 
Topp