Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Glycine Airman. Uddamodeller- Frågor...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 2 oktober 2012.

1. Jag ha en del frågor eftersom vi ändå är inne på Glycine som verkar gå från klarhet till klarhet just nu, men ändå är det några modeller som jag inte förstår mig på, och kan faktiskt inte komma på att jag sett NÅGOT wristshot av dom på något forum, svenskt eller utlänskt och det är uddamodellerna av Airman Serien

Har dom här någon hemlig skara 'followers' som inte postar på NÅGOT forum, det är ju rätt många modeller och kostar en HEL del så någon måste väl köpa dom????

http://www.glycine-watch.ch/e/collection/collection_overview.e.jsp?ID_Group=100000

[​IMG][​IMG]

[​IMG][​IMG]

[​IMG][​IMG]

Den här var iofs rätt cool i quartz!

Vad säger glycinisterna???

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Håller med dig att det är en uddamodell som man undrar vem som köper.

MEN, jag stötte faktiskt på en välväxt (läs välgödd), skön herre i sextioårsåldern med yvigt skägg och hästsvans - med den svarta, Edit: fyrkantiga modellen på armen när jag var i Italien i somras.
    Klockan satt väldigt löst och nonchalant på honom och passade riktigt bra med hans stil i övrigt. Kan också nämna att han hade en klocka till på den andra armen (!) - kanske hade han problem att veta vilken av klockorna på Aimannen som gick rätt? :D

3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Nog ingen slump att Plattfot stöter på en i Italien. Jag tror just de modellerna säljs mest på den Italienska marknaden. Vad jag har förstått så är just Italien en huvudmarknad för Glycine. Precis som de kränger en hel dröser quartzmodeller i ffa Tyskland (bla annat Airman Quartz i Masterkiller inlägg ovan).

Jag kan bara komma på en handfull glycineägare med Airman 7-modeller i lådan. Tror att de är lite too much faktiskt...

Bland klockfolk verkar det ju vara Incursore, Combat och framförallt de mer klassiska Airmanmodellerna som är intressanta.

Jag har fått erbjudande att köpa olika Airman7 tidigare men aldrig nappat. Det blir liksom lite för knasigt. Tom för mig... :mrgreen:

4. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm

Stämmer nog att Italien är huvudmarknad för modellen. Frekvensen "kvalitets-ur" på gemene man var anmärkningsvärt hög bland de Italienska männen, detta var kanske ingen nyhet.

Mårtenssons ur Brookfield