• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine eller Tudor?

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
BluesmanV8 skrev:
David skrev:
Har själv klämt på just Black Bay och Combat Sub och konstaterat att de inte går att jämföra. Det är Rolex-finish på Black Bay, det är det absolut inte på Combat Sub.
Jag kände på båda igår. Tudor Black bay och Glycine med svart tavla och brunt bezelinlägg.
Tudorn har bättre finish och är snyggare. Glycinen är också en fin klocka, satt bättre på armen på mig.
De har väl i stort sett samma urverk.
18.000:- mera för Tudorn? Nej, inte för mig.
Kanske en begagnad Black Bay? Hmmmm....

Kryllar tyvärr inte av begagnade Black Bay´s. Svårt att få en prisbild klar för sig.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Ska kika på Tudor i veckan och en Glycine bör dyka upp om någon vecka :D
Skönt med stöttning här på forumet.
 

Josef B

Bestraffaren
Alla har redan skrivit logiska input om klockorna och de håller hög klass i respektive prisklass. Att jämföra Tudor med Glycine combat går tyvärr inte (för mig). Skulle tagit BB i alla lägen, av de klockor som finns representerade ovan. Har känt på Pelagos och BB flertalet gånger, och BB är verkligen ett bra köp, har bra kvalitetskänsla och är gedigen! Pelagosen ser bra ut på bild men känns "plastig" i verkligheten.
Men Glycine combat sub är otroligt prisvärd för den prisklassen.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Josef B skrev:
Alla har redan skrivit logiska input om klockorna och de håller hög klass i respektive prisklass. Att jämföra Tudor med Glycine combat går tyvärr inte (för mig). Skulle tagit BB i alla lägen, av de klockor som finns representerade ovan. Har känt på Pelagos och BB flertalet gånger, och BB är verkligen ett bra köp, har bra kvalitetskänsla och är gedigen! Pelagosen ser bra ut på bild men känns "plastig" i verkligheten.
Men Glycine combat sub är otroligt prisvärd för den prisklassen.

Håller med här, känns som dött lopp..
 

Ajax

Omega
Utan att ha ägt någon av varesig Glycine eller Tudor så säger jag Tudor rakt av. Black Bay och Pelagos är grymt snygga.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Som sagt, att Tudor är ett par snäpp upp från Glycine verkar det inte råda några tvivel om. Blev en Golden Eye för att stilla värsta suget. Fortsatt är siktet sannolikt inställt på en Black Bay om inte Rolexsuget växer sig för starkt.
 
Topp