• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Glycine quartz

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Härmed säljer jag en hyfsat ny bekantskap, som jag inte riktigt kommer överens med.
För ca två veckor sen byttes batterierna i den, några timmar efter det så stannade den. Men efter att jag gav batterihållaren en bestämd, men kärleksfull, liten knuff så har den tickat på helt utan problem. (Hela historien: https://klocksnack.se/threads/klockan-stannade.7966/#post-133843 )
Den har, som ni ser på bilderna, två stycken "skador". Den ena är ett lodrätt, svart streck vid halv två på glaset. Den andra skadan är en slitning på urtavlan längst uppe i kanten mellan tolv och halv två (denna har inte jag tänkt på när jag använt klockan). Utöver detta har den självklart ett antal repor, de flesta av dem på glaset medan boetten enligt mig är imponerande fin för en så pass gammal klocka. Utrymmet mellan boett och bandhorn är tight, men som ni kan se så går det att pressa in ett nato.
Skriv i tråden eller PM:a om du har några frågor eller skällsord! :D
Head only eller med länk: 300:- så bjussar jag på vanligt brevporto.

Som vanligt ursäktar jag och min skakiga hand för bilderna.:oops:
X7ZOcya.jpg
gn5ly3I.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Bildbump! Det ska sägas att den är finare i verkligheten än på mina kassa bilder.


 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Kan du ta bild med länken på? Hur tajt är länken ? Är det original och är den polerad ?


I och med att länken endast är märkt "Stainless steel Hong Kong" och inte är av någon superkvalitet så utgår jag ifrån att den inte är original. Den passar fint och är i relativt bra skick. Precis som klockan är den högst troligt opolerad.




 

calzone

Vacheron
Har du något kvitto på den ?, så jag vet att den inte e stulen menar jag, vill ju inte få problem med farbror blå :p
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Ge dig! Den där kan du sälja dyrt om du bara hittar rätt köpare!

+1! Med Glycines coola och lite sjuka historik vad gäller just quartzklockor så borde Du kunna få minst en tusing för den!


Tack för åsikterna, men i och med att den inte är i hundraprocentigt skick så väljer jag att gå denna vägen. Det känns inte heller helt rätt att höja priset i en säljannons om ingen faktiskt bjuder över det föreslagna priset. :confused:
Fotbollslaget vann i kväll, så jag är på gott humör. Om inte annat så gör någon annan ett kap och jag går inte minus. ;)
 
Topp