• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine uppköpta...

Bra?

  • Absolut

    Röster: 2 2.1%
  • Perkele!!

    Röster: 74 77.9%
  • Kanske

    Röster: 6 6.3%
  • Sälj sälj sälj

    Röster: 13 13.7%

  • Totala väljare
    95

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Spontant känns det inte positivt. Jag gillar inte hur invicta tjänar stora pengar på plagiera andra varumärken. Men vem vet, detta kanske visar sig föra något gott med sig.
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Min bild av Invictas varumärke är att det inte är så bra medan Glycine ändå har någon form av mystiskt robust aura som nu kommer att dö.
 
Det behöver inte vara negativt. Invicta är en stor aktör (WatchTime hade en intressant artikel om dom för några år sedan, med en intervju med Eyal Lalo) med resurser därefter. Det finns såklart en plan för hur Glycine ska skötas framöver och mitt tips är att Invicta kommer att vara noga med att hålla isär sina varumärken och att Glycine tvärtom kan komma ut starkare än tidigare.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Att en grupp blir ny ägare behöver ju inte betyda någonting när det kommer till Glycines fortlevnad. Kanske bara blir business as usual.
Det är något som båda bedyrar att inget kommer att ändras, de får in ny kapital för företaget, från artikeln:
"we will support Glycine while maintaining its independence and rich Swiss heritage,"
Men sen klingar det illa när man vet vad bolaget är känd för, smaklöst kopiera allt precis som kineserna.
Förhoppningsvis kommer priserna öka på de äldre nu efter uppköpet och inte sjunker som en sten.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Det är något som båda bedyrar att inget kommer att ändras, de får in ny kapital för företaget, från artikeln:
"we will support Glycine while maintaining its independence and rich Swiss heritage,"
Men sen klingar det illa när man vet vad bolaget är känd för, smaklöst kopiera allt precis som kineserna.
Förhoppningsvis kommer priserna öka på de äldre nu efter uppköpet och inte sjunker som en sten.
Det blir ju extra vulgärt i artikeln när Glycine representeras med en vintage Airman och Invicta illustreras med sina nutida monstrositeter:wtf:
Jag har ingen större koll på nåt av märkena men hittade den här bilden på en vintage Invicta. Jag hoppas att den inte visar hur en kapitalstark ägare förvandlar något fint och äkta till bajs...
image.jpeg
 

Molgan

Cartier
Invicta har ändå betalat en (hel) del för Glycine-historia och arv, jag tror dom kommer att förädla det än mer, det är ändå inga duvungar till affärsmän vi pratar om, dessutom är Glycine så pass okänt märke bland vanligt folk så att göra kopierade-koncept med Glycine-logga känns spontant som en dålig ide, dessutom har de ju Invicta som gör just det redan.
Det blir intressant att se hur det utvecklar sig.
 

Rulle

Audemars
Än hur mycket invicta har betalt för glycine så verkar dom inte vilja låta glycine sälja mycket klockor efter basel 2017
Det känns iallafallså efter ha sett detta på insta ...

Screenshot_20161130-194441.png
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Än hur mycket invicta har betalt för glycine så verkar dom inte vilja låta glycine sälja mycket klockor efter basel 2017
Det känns iallafallså efter ha sett detta på insta ...

Screenshot_20161130-194441.png
Seriöst?

Så dom HAR alltså förstört Glycine? Kommer de börja pumpa ut såna där vulgära skapelser under Glycines namn nu?
Helvete. :mad::dead:

Dock en bra kommentar på Instagram-bilden jag tycker dom borde ta till sig...

Screen Shot 2016-11-30 at 20.04.48.png
 
Topp