• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT-C Blå/Svart: har vi några på KS?

smulster

Cartier
2-Faktor
Här kommer en bild på min GMT på Rubber B.

ikSkYtb.jpg
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Vill gilla det - men blir nog för mkt blått för min smak. Det enda knepiga med BLNR är att den är svårare att få till bra på Naton och andra straps jämfört med vanliga GMT-C.

Möjligt att ett mörkblått eller mörkgrått nato skulle funka - har du testat?


Jag beställde mitt Rubber B osett och trodde att det skulle vara lite mörkare i tonen. Jag har någon form av hatkärlek till både klockan och Rubber B-bandet. Jag har velat fram och tillbaka i omgångar om att sälja, men har varje gång ändå valt att behålla.

Nej jag har inte testat nato alls på den, jag gillar inte nato på någon av de nya större modellerna. Älskar nato på vintage subbar, GMT's osv. Men på något vis så blir natobandet för "platt/tunt" i förhållande till boettens höjd enligt mig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag beställde mitt Rubber B osett och trodde att det skulle vara lite mörkare i tonen. Jag har någon form av hatkärlek till både klockan och Rubber B-bandet. Jag har velat fram och tillbaka i omgångar om att sälja, men har varje gång ändå valt att behålla.

Nej jag har inte testat nato alls på den, jag gillar inte nato på någon av de nya större modellerna. Älskar nato på vintage subbar, GMT's osv. Men på något vis så blir natobandet för "platt/tunt" i förhållande till boettens höjd enligt mig.

I see...

Jag tror du hatar din BLNR mkt just idag - så jag ska vara schysst mot dig bara för att det är söndag - så jag köper den av dig :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vill gilla det - men blir nog för mkt blått för min smak. Det enda knepiga med BLNR är att den är svårare att få till bra på Naton och andra straps jämfört med vanliga GMT-C.

Möjligt att ett mörkblått eller mörkgrått nato skulle funka - har du testat?

Håller med. Men den svarta ser ju riktigt bra ut på nato.

fUXlWeF.jpg

zyLtqeC.jpg


Bjuder på en bild på en blnr också, som jag aldrig klickade med.

b5cdIrg.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Håller med. Men den svarta ser ju riktigt bra ut på nato.

Bjuder på en bild på en blnr också, som jag aldrig klickade med.

Ja den vanliga GMT-C är väldigt snygg på nato, helt klart. Det tråkiga med den är att den inte sticker ut så mkt jmf med subben, där har BLNR en stor fördel. Känns lite mer originell och rolig med de blå partierna, som jag uppfattade syns mer på nära håll
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Finns det blå datumskivor alltså? Finns det gröna också? :)

Vet inte om det är ett riktigt mod eller photoshop-jobb. Såg den på ett tyskt rolex-forum. Google's översättning var allt mellan "bra" och "underhållande"

Däremot hade det varit jäkligt roligt om man kunde tralla in till AD och få en blå datumskiva på samma sätt som man byter dagskiva på en DD. Vete fan om det finns blå, har aldrig sett en officiell modell som har det
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Bumpar tråden med 3 bilder på BLNR med borstad länk, det var ju några herrar som knorrade gällande PCL...

Notera att datumer är blått på bild2....

(ping Frele och acce1999 som ej gillade PCL)

116710BLNR.jpg

Riktigt snyggt med borstade mittlänkar. Går det att fixa/köpa? Isf hur och till vilket pris?

Är ruskigt sugen på en BLNR utan att ha sett den i verkligheten så jag måste nog ta mig till någon butik och spana in den.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Riktigt snyggt med borstade mittlänkar. Går det att fixa/köpa? Isf hur och till vilket pris?

Är ruskigt sugen på en BLNR utan att ha sett den i verkligheten så jag måste nog ta mig till någon butik och spana in den.
Jag borstade själv.

AD kan säkert borsta om du frågar
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag är avundsjuk på alla som plockat upp en, för satan vad snygg den är med den blåa visaren. Får hålla tummarna att nån kanske ploppar upp här vid nästa Basel (Om dom annonserar en ny pepsi) :oops:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är avundsjuk på alla som plockat upp en, för satan vad snygg den är med den blåa visaren. Får hålla tummarna att nån kanske ploppar upp här vid nästa Basel (Om dom annonserar en ny pepsi) :oops:
Dream on. Rolex har aldrig släppt identiska modeller i både ädelmetaller och stål. Pepsin finns ju redan i vitguld så den kommer aldrig släppas i stål.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Dream on. Rolex har aldrig släppt identiska modeller i både ädelmetaller och stål. Pepsin finns ju redan i vitguld så den kommer aldrig släppas i stål.

Får nog göra det.. :( Men ja, det är ju sant. Missade faktiskt helt att de gav ut en pepsi med den nya bezeln i år.
 
Topp