• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT II 116713, med eller utan cert?

Hejsan, nu har jag 2 valmöjligheter, båda klockan är GMT II 116713, båda är från 2010, i bra kondition- Men det diffar 10.000kr mellan den utan box och papper och den med fullset. Den med fullset är den som kostar 10.000kr mer förstås. Vilken tycker ni jag ska välja?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Svagsint att försöka spara 10 tuss på en så ny klocka som kommer vara nära osäljbar..


Går alltid att kränga en fräsch 116713 för 53k utan papper. Finns alltid någon som vill steka och skiter i papper. Om det är exet jag tror så har den klockan bytt ägare flera ggr de senaste månaderna.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Varför saknar en så ny klocka som från 2010 box och papper? Om inte säljaren kan ge en väldigt bra förklaring så håller jag helt med Spencer om att papper o box på en (någorlunda) ny klocka är ett måste.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Påminn mig att schablonmässigt lägga på 20% om du handlar något av mig. Det var ju ändå sån liten skillnad... ;)
Visst är 10k mycket om en klocka kostar 20k men det är förhållandevis lite när man köper en rolex för 50k+ tycker jag. Vintage är ju en annan femma men så pass ny... Hade du köpt den för 53 eller 63? Handen på hjärtat..;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Certet och boxen har väl ingen större betydelse när ändå garantin gått ut.

Finns många som slänger sånt efter garantitidens utgång. Inget konstigt över huvudtaget.

Är pengarna strunt samma kan du köpa den dyrare. 10000kr är i min värd rätt mkt.

Jag köpte en kamera och slängde lådan direkt och papper efter garantin gått ut.
 

Josef B

Bestraffaren
Hugget som stucket. Jag tror faktiskt att den utan cert är lättare att bli av med för 53k när det är dags. Det dräller av fullsetare för 63k men det finns alltid någon som vill ha det så billigt som möjligt och skiter i tillbehör.
Och tvärtom.
Föredrar själv när box och tillbehör är i sin ordning.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Skulle nog gå på den billigare, garantin är ju ändå utgången. Ordnar man ett äkthetsintyg så blir den nog lätt att sälja.
Cert kan ju saknas pga många olika anledningar, att man kastar det efter garantitidens utgång eller tappar bort det i flytt.
En Rolex AD ville sälja en ny Rolex utan cert, han hade slarvat bort det sa han.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Är man ny som mig så vill man nog ha allt men är man varm i rocken så har det nog mindre betydelse.
 
Topp