• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT klockor under 10k, hjälp!

Är en ung klock enthusiast som letar efter en gmt klocka. Budgeten är dock låg ca5000-10.000 Så behöver hjälp på förslag! Har ni någon rekomendation på en gmt så får ni gärna hojta till! TACK!
Det "bästa" jag hittat än så länge är en Homage från squale (bifogar bild) som jag tidiagre sett fått mycket dålig kritik då den anses vara för mycket rip off av en rolex gmt master, vilket jag fullt ut förstår! Däremot har youtubern the urban gentry (med 50k prenumeranter) talat väldigt gott om den.
Men iaf lämna gärna en kommentar på er personliga åsikt om den ni också! :D
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    147.7 KB · Visningar: 241
Vilken tycker ni av dessa två! :)
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    54.6 KB · Visningar: 111
  • image.png
    image.png
    73.3 KB · Visningar: 103
  • image.jpeg
    image.jpeg
    73.2 KB · Visningar: 115
  • image.jpeg
    image.jpeg
    60.1 KB · Visningar: 107
Vet någon var jag kan få tag på den blå? Enda stället jag hitta var på amazon och ebay är det pålitligt?
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vet någon var jag kan få tag på den blå? Enda stället jag hitta var på amazon och ebay är det pålitligt?
Tycker personligen japanska handlare över lag verkar seriösa.
Några möjliga vägar:
Rakuten om du vill spara pengar. Har ett bedömningssystem liknande ebay.

Du kan också dra ett mail till higuchi eller seiyajapan och kolla med dem - de är ytterst seriösa.

Själv är jag lat och skulle handlat genom ebay för att det är enklast och har lite inbyggd säkerhet. Vänta till du hittar en runt 7k bara då det är ungefär där de ligger som billigast.

edit//
Glöm inte räkna med att det blir momspåslag från japan men det är det värt att äga vad jag förmodar är den enda i Sverige
 
Tycker personligen japanska handlare över lag verkar seriösa.
Några möjliga vägar:
Rakuten om du vill spara pengar. Har ett bedömningssystem liknande ebay.

Du kan också dra ett mail till higuchi eller seiyajapan och kolla med dem - de är ytterst seriösa.

Själv är jag lat och skulle handlat genom ebay för att det är enklast och har lite inbyggd säkerhet. Vänta till du hittar en runt 7k bara då det är ungefär där de ligger som billigast.

edit//
Glöm inte räkna med att det blir momspåslag från japan men det är det värt att äga vad jag förmodar är den enda i Sverige
Hmm okej! Tack för tippsen! Ska hålla utkik :D
 
Topp