Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OHPF GMT Master 1675/3

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av denjohan, 6 juni 2016.

1. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

IMG_5932.jpg
    Jag har efter mycket vånda kommit fram till att min tveklöst mest burna klocka i år får vandra vidare. Jag och tvåton klickar helt enkelt inte. Så nu får någon annan med mer bilhandlaraura ta över. Först lite allmänna disclaimers: ja, jag vet, detta är inget krispigt utställningsexemplar som Hodinkee kommer göra hemma-hosreportage om. Men det är en rasande trevlig vardagsdinka i bra bruksskick som kan varieras i det oändliga.

Så nu säljer jag min GMT Master 1675/3 i tvåton. Den ligger i 5,8-miljonerserien, vilket daterar den till 1978 om jag räknat rätt. Den har definitivt spår av användning, har mött en polertrissa vid minst ett tillfälle, men är ändå i ett bra bruksskick. Den har nipple dial med ett minimalt färgsläps på tavlan ca klockan 11. Originalvisare, dock har någon tidigare ägare relumat i alla fall GMT-visaren. Snyggt blekt svart insert, original. I bra mekaniskt skick, drar sig ca 15-20 s/dygn. Mjuk i uppdraget, kronan låser som den ska och bra gångreserv. Servicehistoriken har jag inte en susning om, men man kan väl möjligen ana att den har fått service om inte annat när någon av de tidigare ägarna var inne och pillade med lumefärg. Säljes som head only i teorin, men jag skickar med ett par aftermarketlänkar (en tvåtonsjubilee och en enfärgad oyster, båda med tämligen välsittande ändlänkar.) och några aftermarketinlägg, så att du som övertar min lilla pärla kan experimentera. Se bilderna här nedan för vad som följer med.

Här följer en liten bildkavalkad:

IMG_5933.jpg
    IMG_5934.jpg
    IMG_5935.jpg
    IMG_5937.jpg
    IMG_5931.jpg

Jag passar på att slänga in lite inspirationsbilder också:
    image-3.jpeg
    Bilhandlare, javisst!

image-2.jpeg
    Lite mer neddressat.

image.jpeg
    Colonel Kurtz style.

För detta kalaset vill jag ha 43000:-, skickat och klart eller F2F i Stockholmsområdet. Retur, jodå, inom 24h utan några frågor om anledningen om det är skickat, dock får köparen stå för kostnaden. Ingen retur vid F2F. Byten, tja, jag är intresserad av Rolex- eller Tudordykare, helståls-GMT, kanske en riktigt fin Speedy eller varför inte en vintage El Primero? En Explorer eller en Tudorkronograf går också an, kort sagt, klassiker. Annars egentligen inte, men ni kan alltid försöka. Det kan inte bli mer än ett nej. Pengar upp eller ned funkar inom det rimligas gräns.

Referenser om mina tidigare affärer här på forumet hittar du här: http://klocksnack.se/threads/denjohan.23230/

Bifogade filer:

Senast ändrad: 13 juni 2016
    Mrsheepshooter, Daytona96, Zander och 19 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps