• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT Master Pepsi innehavare lägg upp bilder o data, årtal

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Har precis greppat en 1990 GMT Master Pepsi 16700:) Urnöjd..En fantastisk klocka..
Hade varit kul om ni la upp era 16700 o 16710 med bilder, data, årtal m.m
Gärna lite historik om erfarenheter:)
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Tror att jag har greppat en keeper..En riktigt fräsch Sommarklocka med härliga färger..En riktig Eyecatcher:)
Tyvärr så har Lumen gett upp på urtavlan..Kollade med Bergströms Ur, som vill ha 6300:- för utbyte till ny tavla..
Tycker det låter oförsvarligt att lägga den summan, när jag har en perfekt Urtavla, men med avsaknad av Lume ?
Kanske inte så konstigt att Lumen gett upp på en 25 år gammal klocka med originaltavla ?
Någon med liknande erfarenheter ?
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
IMG_8838.JPG
IMG_8839.JPG


IMG_8837.JPG
 

thomastheswede

Audemars
Smaken är ju som baken men det sista jag skulle göra är ju att byta urtavla på den där. Tritiumet gulnar med tiden och det ger i mina ögon en oslagbar karaktär till klockan. Skicket är i övrigt crazy så leave as is är mitt tips. En pannlampa får du för en hundring på CO och i värsta fall får du använda displayen på din telefon för att se vad klockan är men BYT INTE URTAVLA!
 
Topp