• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT Master Pepsi innehavare lägg upp bilder o data, årtal

Compiss

Patek
2-Faktor
16710 från 2006.

image.jpeg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Kul tråd! Chippar in min 16710 från -02. Detta har länge varit min graal som jag jobbade mig mot genom ett gäng vintage-ur, Tudor Grantour, etc. Nu sitter den på armen (sen ett par år tillbaka) och även om samlingen utökats är det denna som får klart mest handledstid. En kärlek som håller.
GMT.png
PSX_20150603_114747.jpg
 

Btotheb

Omega
Mitt bidrag är en 16750 från 1986 vilket (tyvärr) innebär vitguldsindex istf målade men vafaan... Köpte den (fullset) 2002 på den tiden vintageklockor inte riktigt var "vintage" utan bara "gamla".

image.jpg

Fantastiskt fin! Om du någonsin skulle vilja avyttra den så hör av dig. En årsklocka vore en perfekt 30-årspresent till mig själv.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Tror att jag har greppat en keeper..En riktigt fräsch Sommarklocka med härliga färger..En riktig Eyecatcher:)
Tyvärr så har Lumen gett upp på urtavlan..Kollade med Bergströms Ur, som vill ha 6300:- för utbyte till ny tavla..
Tycker det låter oförsvarligt att lägga den summan, när jag har en perfekt Urtavla, men med avsaknad av Lume ?
Kanske inte så konstigt att Lumen gett upp på en 25 år gammal klocka med originaltavla ?
Någon med liknande erfarenheter ?
Exakt samma har hänt med min 16700 från 1992 men byter inte tavla.
 
Topp