• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT, oyster eller Jubilee?

Tias.F

Cartier
Gillar både oyster och jubilee. Men jag tror det väger över till fördel jubilee på GMT:n. På datejust föredrar jag alltid oyster dock, men det var ju inte det som var frågan :)
 

hejo

Panerai
Riviterad Oyster utan någon som helst tvekan på den klockan.
Som någon skrev tidigare så tycker jag att jubilee endast fungerar på Rootbeer, i övrigt går den bort för mig!

/Henrik
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har ett s.k. oval jubilee på min GMT. Länken är nog tidigare än klockan, typ samtida med folded jubilee. Nån som vet mer om dessa? Det är alltså solida ovala länkar. Inte platt på insidan som på övriga jubilee.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Gillar jubilee som tusan, tycker framförallt det är riktigt snyggt när man bara ser kronan och spännet är integrerat.

Tycker som många andra att oyster känns sportigare, därför väljer jag oyster över jubilee :)
 

firman

Cartier
Jag har ett s.k. oval jubilee på min GMT. Länken är nog tidigare än klockan, typ samtida med folded jubilee. Nån som vet mer om dessa? Det är alltså solida ovala länkar. Inte platt på insidan som på övriga jubilee.


Ett sånt här som jag säljer här, Jävligt billigt om ni frågar mig :)

https://klocksnack.se/threads/joskes-mexico-jubilee-länk-bonus-ny-pepsi-insert.17344/

Det är en kul jubilee länk som hamnar någonstans i mitten av den vikta jubilee och den vanliga!
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Föredrar också på jubilee men ombyte förnöjer!

IMG_8963_zpsba57192f.jpg

6fc8eab7-980b-4b1b-901a-eedf92355825_zps5ed3fc93.jpg
 
Topp