• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT > Sub? (vintage)

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag kan verkligen inte "välja" mellan de två. Kompletterande i sin olikhet där bägge klarar dress, tool och vardag. Två klassiker helt enkelt!
 

Apansson

Torpare
Jag är uppenbarligen lite av ett missfoster då jag tycker att den svarta subben är sjukt tråkig och intetsägande. Gmt är dock skithäftig, framförallt pepsi eller den nya blåsvarta. Ska man ha stålsub ska det vara HULK!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Härliga ikoner i fint skick. Två av mina absoluta favoriter. Gmtn är lite vassare, men 5513 är ju så grym den med. En 1680 hade inte kompletterat lika väl.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Som många sagt, kan du så behåll båda, den kommer inte gå ner i pris, snarare tvärt om troligtvis.

Känner du dock att du inte använder den så sälj den, gör inget förhastat bara;)
 

Boris Balkan

Fark you!
Tror du fortfarande att suben från början kom med bubbla och att därför måste alla submariners ha det?
Hur ska man annars tolka ditt resonemang ovan?

Samma sak med begreppet No Date sub. Det finns inte. Datum är en komplikation och inte ett standardval.

Slappna av nu ER. Var inte så skitnödig att vara "rätt". Jag tycker att SUBen är snyggare med bubbla än utan. Deal with it.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Slappna av nu ER. Var inte så skitnödig att vara "rätt". Jag tycker att SUBen med bubbla är snyggare än utan. Deal with it.


Morgonbestyren redan avklarade, tackar. Jag skulle nog vilja säga att det är du som vill vara "rätt" hela tiden. Rolex SKA ha bubbla. Dykare SKA ha länk.
Mitt inlägg var inte en åsikt, utan fakta. Du får gärna tycka att glas med bubbla är finare, men det är inte mer "rätt" för det.
 

Boris Balkan

Fark you!
Morgonbestyren redan avklarade, tackar. Jag skulle nog vilja säga att det är du som vill vara "rätt" hela tiden. Rolex SKA ha bubbla. Dykare SKA ha länk.
Mitt inlägg var inte en åsikt, utan fakta. Du får gärna tycka att glas med bubbla är finare, men det är inte mer "rätt" för det.

Du är verkligen alldeles för allvarlig. Försök slappna av lite.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Du är verkligen alldeles för allvarlig. Försök slappna av lite.


you-need-to-relax.gif
 
Topp