• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT-tråden

B62

Panerai
Gilt 1675 -61 pcg
image.jpeg
 
Hur är det med service på GMT-verk? Blir det mycket dyrare p.g.a. den extra komplikationen? Förstår att det skiljer mellan olika klockor och urverk men om man jämför t.ex. ett vanligt eta 2824-2 med 2893-2? (2893-2 är väl gmt eller är jag ute och cyklar då?)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hur är det med service på GMT-verk? Blir det mycket dyrare p.g.a. den extra komplikationen? Förstår att det skiljer mellan olika klockor och urverk men om man jämför t.ex. ett vanligt eta 2824-2 med 2893-2? (2893-2 är väl gmt eller är jag ute och cyklar då?)
Samma pris på sub - Gmt gällande grundservice (rolex)
 

johning

Omega
Weii! GMT är en funktion jag verkligen uppskattar och helst inte vill vara utan :) Otroligt smidigt med ytterligare en tidszon och det är enda funktion förutom tid och datum jag använder på mina klockor.

En Speedmaster Broad Arrow GMT och en Exp 2a ingår just nu i samligen.
 

Bilagor

  • IMG_0709.jpg
    IMG_0709.jpg
    95.5 KB · Visningar: 24

Arcticreef

Panerai
9920A686-B924-49BA-BAB1-213AC8B88324.jpeg
3FC93F45-9DB2-4D99-9C1E-AC848BDEFF1F.jpeg
Kanske kunde lägga in bilder på klockor med quick set hour som väl kan betraktas som en närasläkting till GMT?
 
Senast ändrad:
Topp