• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

God kväll alla Rolexnoobs!

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag är nöjd med era hyllningar av Rolex. Fantastiskt med nya vridringar, färger och material. Men... Missar ni inte något väsentligt? Rolex har släppt en Cellini för första gången med automatverk som har 48 timmars gångreserv. Boetten har skruvad krona och bakboett samt dekorerad tavla. Känns som vi har ett antal rolexfanatiker utan känsla för vad Rolex verkligen kan göra.. Se upp! Rolex har nu nog släppt en seriös contender till Calatravan som Porsan sade.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag är nöjd med era hyllningar av Rolex. Fantastiskt med nya vridringar, färger och material. Men... Missar ni inte något väsentligt? Rolex har släppt en Cellini för första gången med automatverk som har 48 timmars gångreserv. Boetten har skruvad krona och bakboett samt dekorerad tavla. Känns som vi har ett antal rolexfanatiker utan känsla för vad Rolex verkligen kan göra.. Se upp! Rolex har nu nog släppt en seriös contender till Calatravan som Porsan sade.
Seriös konkurrent till Calatravan? Det är nog du som missat något...
 

Isodor

Audemars
cellini_date_specs_0004_m50515-00041469164001722Tbs


Finner ej info om urverket, vad det har för beteckning.
Trevlig och fin Calatravan får väl ses som extremt clean medans denna händer det mer på ..
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag är nöjd med era hyllningar av Rolex. Fantastiskt med nya vridringar, färger och material. Men... Missar ni inte något väsentligt? Rolex har släppt en Cellini för första gången med automatverk som har 48 timmars gångreserv. Boetten har skruvad krona och bakboett samt dekorerad tavla. Känns som vi har ett antal rolexfanatiker utan känsla för vad Rolex verkligen kan göra.. Se upp! Rolex har nu nog släppt en seriös contender till Calatravan som Porsan sade.


Jag ska säga det så enkelt som möjligt.
Den ena är en Patek Philippe
Den andra är en Rolex

48h gångreserv, bakboett och sånt i all ära, men den kommer aldrig komma i närheten av samma klass och urmakarkonst som Patek Philippe.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ska bli extremt spännande att se IRL, 39mm och alla spännade smådetaljer som ser lockande ut:)
Precis storleksmässigt i ytterkant för en dressare i min bok men Rolex är kungar på att få nästan alla storlekar att kännas perfekta på handleden:)
Ska bli spännande att läsa mer om det nya urverket..
Kul! Kan bli en ny graal för mig (long term)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ska bli extremt spännande att se IRL, 39mm och alla spännade smådetaljer som ser lockande ut:)
Precis storleksmässigt i ytterkant för en dressare i min bok men Rolex är kungar på att få nästan alla storlekar att kännas perfekta på handleden:)
Ska bli spännande att läsa mer om det nya urverket..
Kul! Kan bli en ny graal för mig (long term)

Robs urmakare är riktigt spända på att få reda på mer!
 
Tycker Cellini typsnittet förstör mycket.
Tur för min del att det inte syns på framsidan av den klockan jag någon gång hoppas ha råd med, Rolex Prince Cellini.
 

Genta

Cartier
Men, var är glasbaksidan och har de lagt extra krut på att dekorera urverket? För de kan man väl begära på en dressera...
 

Brogren

Cartier
Vad är anledningen att den har skruvad krona?
Har klockan den nya kronan som kallas Orientation memory crown?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Denna är inget för mig, har kavaj 4ggr per år typ så det finns inte direkt något tillfälle där denna skulle passa mig.
Gillar inte heller typsnittet på Cellini, känns lite för billigt på något sätt för klockan.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mmm...som Rolex älskare skulle jag säga att Cellinin är en HIT! Känns lite kul att dom kommer med ett snyggt dressur som tävlar bland dom stora märkena, min personliga åsikt. Svårt dock, att avgöra på bilderna bara vilken av dom två man skulle vilja ha i sin ägo. Skulle lätt kunna inhandla denna skönhet som ett komplement till sina andra sport Rolexar i samlingen. Jag säger KÖR!
 
Topp