• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

God kväll alla Rolexnoobs!

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Skitkul att de gjort den här. Cellini har aldrig tilltalat förut, det har de ändrat på nu. Rejält.
Jag tycker det var bra att det inte var den onödiga komplikationen månfas. Iom att 2:a tidszonen bara har 12h visning är det ju perfekt med dag/nattvisning för den. Lysande, ungefär som på en PAM233 med Dot-dial.
Rosé med svart tavla är ju en killer!
 

Portofino

Panerai
Jag är nöjd med era hyllningar av Rolex. Fantastiskt med nya vridringar, färger och material. Men... Missar ni inte något väsentligt? Rolex har släppt en Cellini för första gången med automatverk som har 48 timmars gångreserv. Boetten har skruvad krona och bakboett samt dekorerad tavla. Känns som vi har ett antal rolexfanatiker utan känsla för vad Rolex verkligen kan göra.. Se upp! Rolex har nu nog släppt en seriös contender till Calatravan som Porsan sade.

Cirkulerar det någon prisuppgift på nya cellini modellerna?
 

Portofino

Panerai
Det är denna jag är sugen på..
image.jpg

+1
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag är ödmjuk inför det faktum att smaken kan utvecklas, förändras och mogna. Den här klockan har något precis som de flesta klockor som Rolex tillverkat. Den kanske inte fångar ditt intresse vid första anblick men det finns något där.

Jag gillar korsningen svart/guld.
 

meuller

Omega
Jag tycker att cellinin är snygg och så men har inte riktigt det som tilltalar mig hos Rolex. För mig representerar Rolex en av de absolut främsta när det gäller funktionella stryktåliga klockor. Ikoniska klockor(ffa 5513, 1675) som blivit nötta och stötta i generationer och tickar fortfarande pålitligt. Detta är Rolex bäst på enligt mig, och kanske till och med bättre än någon annan klocktillverkare.

Dock är en sådan arbetshäst till urverk inte vad jag primerar i en dressur. I ett dressur känns det lite "osexigt", jag vet att det är ett nytt urverk i Cellini but still. Då tycker jag att ALS, JLC mfl. har något som är mer intressant att komma med i dress-segmentet.

Mina 2 cents. peace.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Mneh...

Som sagt, Dieselklockor har också mini-subidal med tim- och minutvisare.

Kul att de satsar lite dock ...eller jag vet inte. Mneh...
 
Topp