• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Godbitarna hos MM300; var mer hittar man dem?

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har ganska nyligen införskaffat en Seiko Marinemaster 300. Fantastiskt ur! Sitter just och studerar ännu "outforskade" delar av den. Tänker närmast på ändbitarna i länken som verkligen är 3-dimensionella i sitt utseende och enormt väl genomarbetade.

Nåväl, nu till frågan; det finns ett antal attribut hos den som gör den speciell. Och faktiskt i mitt tycke, till ett relativt lågt pris. Frågan ja, hur gick det med den... MM300 har monocoque boett vilket gör den platt på armen. Behagligt!! Var hittar man det mer? Låset är finjusterbart på armen, vilket nyttjades friskt i sommarvärmen som var. Jag vet att detta finns på dyra Rolex:ar, samt att Tudor Pelagos nyttjar det. Tyckte mig även se det på Ploprof:en, som ju också är monocoque. Pelagosen är ju inte hysteriskt dyr, men det skulle jag nog säga att såväl Rolexen är och även Ploprofen.
Så var mer hittar man det finjusterbara spännet? Var mer hittar man monocoque? Någon som kan hinta?
 
Topp