• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Going for Bronze

Skeeter

Panerai
Har varit sugen på en klocka I brons en längre tid men har haft lite svårt att komma till skott, svårt att avgöra om det är ngt för mig genom en snabbkoll I butik eller bedöma läget via webben.

Eftersom jag dessutom inte är en flippare utan behåller de klockor jag köper, de jag har får alla handledstid regelbundet, så skulle det vara mot min natur att köpa en och sen flippa den om det skulle kännas fel. Av alla material eller kombinationer av material så känns dessutom brons svårbedömt om man inte har möjlighet att använde dem ett tag, speciellt med den patina som iaf jag hoppas att jag kommer att njuta av.


Hursomhelst så snubblade jag över en Kickstarter kampanj från Ventus watches som till en spottstyver kommer att stilla beslutsångesten, hoppas jag.
http://wornandwound.com/2015/03/31/ventus-watches-launches-caspian/
https://www.kickstarter.com/projects/398973070/ventus-caspian-a-salute-to-heritage

Ventus-Caspian-4_zpsezhlfwpi.jpg


Visserligen så är ju piloten en Hommage men så länge som urtavlan är omärkt så bekymrar det mig inte, det är faktiskt en fördel att man inte kladdat till tavlan med någon fantasi logotype som ska föreställa klassisk/high end.. även om det kanske blir lite anonymt.

Slog till och backade en valfri kombo, Pilot och Chrono, båda tavlorna är av Sandwich modell vilket är ett plus för mig, kommer antagligen att ta den orangea "vintage" lumen på båda, använda klockorna i ur och skur för att se avad som händer med materialet. Gillar jag vad jag ser så blir det att se sig om efter ett riktigt objekt framöver.

Ja just det piloten sportar en Seiko NH35 automat medan Chronon tyvärr har ett Quartz verk, visserligen ett Seiko VK63 Meca-Quartz så att åtminstonde Ckrono funktionen har viss mekanisk känsla, hade hellre sett att de t.ex använt ett billigt Seagull ST19 verk (Venus-175 men kina tillverkat) men man kan ju inte få allt.

Ventus-Caspian-7_zpsgwzermnc.jpg
 

Skeeter

Panerai
Jag får välja två klockor, valfri kombo, pilot, chrono , brons, PVD och lume. Antagligen så blir det en av varje I brons... iaf som det känns just nu. Behöver inte bestämma mig än på ett tag. Ev så kommer det ytterligare en B-uhr tavla att välja på också om det blir fler som backar.
 
Topp