• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

chff

Cartier
Nu va det längesen jag tog grönt kort, men om 54 ska motsvara 36+ och du spelar in på 36 direkt så är det väl för att slippa fadderrunderna som man var tvungen att gå innan man fick börja sänka sig. Vild gissning. Lycka till på måndag! Glöm inte boka tider hos psykologen i förväg :).

@M021
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Nu va det längesen jag tog grönt kort, men om 54 ska motsvara 36+ och du spelar in på 36 direkt så är det väl för att slippa fadderrunderna som man var tvungen att gå innan man fick börja sänka sig. Vild gissning. Lycka till på måndag! Glöm inte boka tider hos psykologen i förväg :).
Jag löste det där i juli och då räckte det med att man gick en runda med någon som har under 36 och sedan lämnar in scorekortet så fick jag 36 direkt.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nu va det längesen jag tog grönt kort, men om 54 ska motsvara 36+ och du spelar in på 36 direkt så är det väl för att slippa fadderrunderna som man var tvungen att gå innan man fick börja sänka sig. Vild gissning. Lycka till på måndag! Glöm inte boka tider hos psykologen i förväg :).

@M021
Känner igen det resonemanget. Sedan får väl någon annan sänka sig i mitt sällskap om jag har 36 eller lägre?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kanske missförstår er diskussion, men den största fördelen med att ha 36, dvs officiellt hcp, är att du får spela på i princip alla banor :)
 

chff

Cartier
En bättre septembermorgon.
IMG_0237.JPG
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Fick nyligen besked om att jag blivit utvald/lottad att delta i en tävling på fredag arrangerad av en ögonkirurgipraktik (privat) på Bro Hof Stadium Course.

Fan vad laddad jag är!

Spelat där en gång tidigare, juli 2012, men ytterst dålig score. Är i mycket bättre form nu, så det ska bli kul att se hur det går!
 

CLT

Rolex
Fick nyligen besked om att jag blivit utvald/lottad att delta i en tävling på fredag arrangerad av en ögonkirurgipraktik (privat) på Bro Hof Stadium Course.

Fan vad laddad jag är!

Spelat där en gång tidigare, juli 2012, men ytterst dålig score. Är i mycket bättre form nu, så det ska bli kul att se hur det går!
Lycka till! Stadium är i ypperligt skick, spelade den i söndags.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Korspostar lite... Bro Hof idag!

IMG_2002.JPG


Så här glad å peppad var jag innan rundan. Uppvärmd, vältränad å taggad!

Har spelat här en gång förut, 2012, å hade 24 poäng har jag för mig. Men kände mig laddad som f-n idag. Spelat mycket golf i år. Fått fart på drivern, tränat chippar, bra träff på järnen.

Så här kände jag efter rundan:

IMG_2004.JPG


Den här banan är fan så mycket bättre än vad jag är. 23 poäng... Svårt idag med stark vind, men det var inte vindens fel idag. Jag missade enkla/"säkra" slag. Riktiga nybörjarmisstag! :arghh: Fick på nåt sätt stora darren/för mycket respekt för banan på nåt sätt.

Grymt skick och absolut inget att klaga på avseende bana/skick förstås, men jag skulle INTE betala 2500:- för en greef-fee om jag skulle pröjsa själv. Det känns orimligt...
 

CLT

Rolex
Korspostar lite... Bro Hof idag!

IMG_2002.JPG


Så här glad å peppad var jag innan rundan. Uppvärmd, vältränad å taggad!

Har spelat här en gång förut, 2012, å hade 24 poäng har jag för mig. Men kände mig laddad som f-n idag. Spelat mycket golf i år. Fått fart på drivern, tränat chippar, bra träff på järnen.

Så här kände jag efter rundan:

IMG_2004.JPG


Den här banan är fan så mycket bättre än vad jag är. 23 poäng... Svårt idag med stark vind, men det var inte vindens fel idag. Jag missade enkla/"säkra" slag. Riktiga nybörjarmisstag! :arghh: Fick på nåt sätt stora darren/för mycket respekt för banan på nåt sätt.

Grymt skick och absolut inget att klaga på avseende bana/skick förstås, men jag skulle INTE betala 2500:- för en greef-fee om jag skulle pröjsa själv. Det känns orimligt...
Banan är svår, riktigt svår. Speciellt den här tiden på året när det alltid blåser.
Och greenfee priset, det höjdes bara för att medlemmarna började få svårt att komma ut då det var så mycket gäster. Klubben vill hellre att medlemmarna ska ta med sig gäster, då till kraftigt rabatterad greenfee.
 
Topp