• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hemma i verkligheten igen. Golf i november borde vara da sheit, men det gick sådär. Snittade bara 30 p på 5 rundor, trots mycket spel/träning i år. Är uppenbarligen inte bättre än så. Sänkt mig ca 2 slag under året. Numera 13,3.

Costa Navarino i Grekland var grymt i övrigt.

Lite bilder:
IMG_2481.JPG
IMG_2476.JPG
IMG_2468.JPG
IMG_2488.JPG
 

The lord

Audemars
Såg till min stora glädje att vi ska få friskvårdsbidrag på jobbet nästa år. Detta kunde man utnyttja till minigolf och frisbeegolf men INTE riktig golf? Finns det någon här som har friskvårdsbidrag från jobbet och lyckats kringgå detta är jag idel öra.;)
 

CLT

Rolex
Såg till min stora glädje att vi ska få friskvårdsbidrag på jobbet nästa år. Detta kunde man utnyttja till minigolf och frisbeegolf men INTE riktig golf? Finns det någon här som har friskvårdsbidrag från jobbet och lyckats kringgå detta är jag idel öra.;)
Greenfee på pay n play och bollar på rangen ska väl gå att ta som friskvårdsbidrag. Men inget medlemskap eller spel på riktiga banor...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Greenfee på pay n play och bollar på rangen ska väl gå att ta som friskvårdsbidrag. Men inget medlemskap eller spel på riktiga banor...
Det har man nu nekat också.. det överklagas direkt och nån förvaltning valde att fortsätta klassa golf som nån form av icke friskvård och rikemans"sport".
 
  • Like
Reactions: CLT

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Helt otroligt. Minigolf...herregud, du går kanske 300 m på en runda. En "riktig" golfrunda 6-8 km och det är inte friskvård? Kommunal logik på högvarv. Men det är ju lätt att förstå; kommunalanställda har väl aldrig sett en golfklubba än mindre begriper vad sporten handlar om. Korvgrillning vid husvagnen i Adidas overall är så långt man kan komma där...:D
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det har väl gått prestige i det här med golf och friskvård. Några bittra jävlar inom myndigheten har bestämt sig att golf ska bli friskvård över deras döda kropp. Inte fan ska staten vara med och subventionera när Wallenbergarna åker runt i golfbil och spelar moderatbandy :rolleyes:
 

Frodda

Omega
Kan inte svara på hur det gått eller vart det ligger.
Men har för mig att staten har bestämt att både segling, ridning, och golf ska inkl. i friskvårdsbidrag, åtminstone segling och golf..
 

Edin

Panerai
Kvacksalveri är ju berättigat (sist mina golfpolare snackade om detta) men inte golf. Även om jag har viss förståelse så tycker jag att man Pay and Play samt rangebollar borde vara berättigat. Få saker får en att röra sig så mycket. Har man dessutom högt handikapp eller bara spelar risigt får man säkert gå en 2-3 km extra när man sick-zackar sig fram längs banan. Mig inräknat.:D
 

Frodda

Omega
förmodligen, jag hade också för mig att det var klart, det var därför jag blev så glad att vi skulle få det på jobbet.
Riktigt surt om du frågar mig, för mig är det mer principen, att gå på ett löparband på gymmet är sanktionerat genom gymkortet.
Men att gå utomhus på en golfbana där både kondition och koncentration sätts på prov inte saktioneras är för mig en gåta.
 

The lord

Audemars
Håller helt med, att ta bilen till gymmet för att gå på bandet en timme kontra vara ute i naturen i 3-4 timmar och ta en öl i klubben får iallafall mig att må bra!
 

The lord

Audemars
Läste något om det, men nu kan man spela golf utan att vara medlem eller ha grönt kort och man kan hyra klubbor. Såg att ishockey var med och det känns betydligt dyrare än golf.o_O
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Läste något om det, men nu kan man spela golf utan att vara medlem eller ha grönt kort och man kan hyra klubbor. Såg att ishockey var med och det känns betydligt dyrare än golf.o_O
Med tanke på hur billigt man kan få en beggad bag med ett tillräckligt stort set borde det vara med.

Däremot ska man aldrig få ett medlemskap betalt utan förmån enligt en skattejurist som borde ha koll på läget.

Löjligt att bangolf är ok men inte pay & play... Det är skatterättsliga regler som ligger i vägen om jag förstått det rätt?
 
P

Philippe Stern

Guest
Man klassar fortfarande golf som en sport som inte är tillgänglig för alla.. Ungefär som att man skulle få bidrag för att jaga....
Det är fullt med sossar på golfbanorna nuförtiden. Svetsaren ändrar nog snart på detta. Hen är handlingskraftig och har örat mot marken.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Man klassar fortfarande golf som en sport som inte är tillgänglig för alla.. Ungefär som att man skulle få bidrag för att jaga....
Ja det är synnerligen märkligt. Ingen kvotering där vad jag vet. Och sällan särskilt kostsamt heller, i alla fall inte utanför storstäderna. Min dotter spelar på fem banor för under 3t per år. Det är väl vad ett par skridskor kostar o_O
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Ska till Gran Canaria om en vecka. Någon som spelat där? Kommer bo ganska när Maspalomas golfbana så lär bli någon runda där. Någon mer bana som rekommenderas?
 

Sonos

Omega
Ni som tycker Henrik Stenson ska vinna Jerringpriset, ladda ner appen Duo (du får tre röster) och lägg dom på "Iceman". Bryr ni er inte om sport eller någon utav prestationerna så ladda ner appen ändå och lägg era röster på Stenson pga hans härliga klocka han bar efter vinsten i The Open! :D
stenson.jpg
 
Topp