• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

The lord

Audemars
IMG_20170525_103535.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Testade dessa för någon vecka sedan! För mig gynnas jag då jag är lång och de korta klubborna blir ofta väldigt korta... Dock var det ju sjukt ovant :D
Är covers alltså längre?

Jag har köpt förlängda/extra lång klubbor nu. Är 195. Väldigt Nice, men tar ett jävla tag att justera svingen och vänja sig.
 

M.U

Rolex
Är covers alltså längre?

Jag har köpt förlängda/extra lång klubbor nu. Är 195. Väldigt Nice, men tar ett jävla tag att justera svingen och vänja sig.
Jag kör också förlängt :) one lenght tror jag utgår från järn-6an och kör samma längd på alla järn sen om jag inte missminner mig :)
 

Såkkett

Omega
Gjorde en custom fitting på dormy kungens kurva när jag köpte klubbor, är väl inte erfaren nog dock för att säga något ordentligt.
Vart inte mycket custom i alla fall då jag typ fick dem kortade 1/4" samt något extra lager tejp i greppen gentemot om jag tagit ett par direkt från hyllan men eftersom kostnaden för fittingen rabatteras vid köp av klubbor så blir den ju ändå gratis.
 

don.h

Cartier
På lördag morgon bär det av till London och Buckinghamshire där sambon ska kvala till US Open. Måste ändå känna att det varit en raketkarriär för mig som caddy då jag förra året gjorde premiär när laget hon spelar i gick upp en division i det svenska seriespelet. Kan jag nu leverera på internationell nivå? det återstår att se. Är mycket att hålla kolla på men för att minska förväntningarna ska jag nog se mig själv som en glorifierad vagn :)

Men visst är det credigare att bära baggen än att dra den? Vill att det ska se bra ut. Shorts ska tydligen vara ok också?
 

M.U

Rolex
På lördag morgon bär det av till London och Buckinghamshire där sambon ska kvala till US Open. Måste ändå känna att det varit en raketkarriär för mig som caddy då jag förra året gjorde premiär när laget hon spelar i gick upp en division i det svenska seriespelet. Kan jag nu leverera på internationell nivå? det återstår att se. Är mycket att hålla kolla på men för att minska förväntningarna ska jag nog se mig själv som en glorifierad vagn :)

Men visst är det credigare att bära baggen än att dra den? Vill att det ska se bra ut. Shorts ska tydligen vara ok också?
Kul! Lycka till! :) klart man ska bära bagen... vagn är för 40+are ;)
 

Sonos

Omega
På lördag morgon bär det av till London och Buckinghamshire där sambon ska kvala till US Open. Måste ändå känna att det varit en raketkarriär för mig som caddy då jag förra året gjorde premiär när laget hon spelar i gick upp en division i det svenska seriespelet. Kan jag nu leverera på internationell nivå? det återstår att se. Är mycket att hålla kolla på men för att minska förväntningarna ska jag nog se mig själv som en glorifierad vagn :)

Men visst är det credigare att bära baggen än att dra den? Vill att det ska se bra ut. Shorts ska tydligen vara ok också?
Klart som korvspad att det ska bäras! Shorts skall också bäras oavsett väder! ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
En caddy ska bära, det ser proffsigare ut, men vi vanliga bör använda vagn enligt forskningen.
Man vinner i princip noll i kaloriförbrukning på att bära jämfört med vagn men sliter på rygg och axlar i onödan.
 

JB007

Omega
Är man riktigt rutinerad som jag själv är ser man till att dra av häsenan, vilket utesluter dem båda alternativen direkt. Med hjälp av läkarintyg fixar man sedan en bil och cruisar runt banan utan minsta bekymmer och fysik ansträngning:cigar:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ah fan va kul! Det kan jag tänka mig att det gör. Är dom svårspelade som fan?
Hyfsat svåra. Minsta lilla du träffar off center känns det och bollen går inte alls så långt som man tänkt sig.
Har haft spelförbättrande järn tidigare men de flesta, om inte alla, saknar helt den känsla man får med blad.
Har kollat lite på Mizuno 900 och Ping iBlade som är lite mer förlåtande.

Tänkte ge min blad den här säsongen sen blir det byte om de inte presterar! :p
 
Topp