• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Cristian

Rolex
2-Faktor
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hjälper morsan å farsan att rensa förråd och ska slänga ut två golfset från 1998 på blocket. Nån som fattar nåt och ser vad det är å kan va värt?
image.jpg
image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Gammal Big Bertha serie (haft likadana). Idag är en driver 460cc, dom där ligger på ca 400 tror jag, inte så stor sweetspot och låg trampolin effekt. Jämfört med dagens alltså.
Maxwell gör inte klubbor längre, tror jag, så möjligt objekt för en samlare. Annars håller jag med ovan :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En femhunka för berta-settet med pingputter och bag borde du väl få.
Edit: lägg ut det på tratten så får du se vad folk är villiga att betala. Ibland blir folk som tokiga vid auktion...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
En femhunka för berta-settet med pingputter och bag borde du väl få.
Edit: lägg ut det på tratten så får du se vad folk är villiga att betala. Ibland blir folk som tokiga vid auktion...
En femhunka för berta-settet med pingputter och bag borde du väl få.
Edit: lägg ut det på tratten så får du se vad folk är villiga att betala. Ibland blir folk som tokiga vid auktion...
Låter kul med Tratten :) De blir glada på ICA när jag kommer dragandes med två golfsett som ska ha frimärken...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Denna tråden förtjänar en bump!
Hur har säsongen varit hittills?
image.jpg


Hills som bana har varit helt makalös i år. Fantastiskt skick men tyvärr sanslöst oförlåtande. Sista helgen i augusti drar drar årets herrgolf igång och då på Isaberg som för mig är en ny bekantskap.
Eftersom jag saknar tävlngspsyke får jag även detta år lägga fokus på att få andra ut balans.
image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det har varit ruggigt blött. Driver har carry och 0,5m rull. Men lite torrare senaste tiden, och grymt fina fairways och greener. Går mest med tjejjerna 9 hål och ligger stadigt kring 39-40 slag :)
 

chff

Cartier
Barsebäck har levererat i vanlig ordning, inte minst under SM veckan och innan/efter KM, vilket skick! Greenerna otroligt snabba.
Min spelform är likt en bergochdalbana.. Börjar ordna upp sig nu dock.
 

Edin

Panerai
Plockade upp klubborna förra året efter sju-tio års dvala. Riktigt kul nu igen och går rätt bra men drivern åker mest snålskjuts runt banan..
 

Poppe

Cartier
Kul tråd, gick från motocrossåkande golfhatare till inbiten på ca 2 månader, har spelat lite drygt 1,5 månad sedan jag fixade kortet.
Spelar med min svåger och hans bror och då ingen av oss hade under 36 så kunde vi inte regga våra rundor.
Men nu har jag fixat det och har harvat mig ner till 41, siktar på 36 innan säsongen är slut.
Grymt kul och det går långt över förväntan eftersom jag aldrig hållit på med nån bollsport innan, drivern ligger dock kvar i bilen för den blir jag bara arg av att se. Spelar bara järn med undantag för en fairwayhybrid som jag precis lärt mig hantera hyfsat.

Spelar förövrigt på Klosterfjorden i Varberg samt Tönnersjö utanför Halmstad så är någon i krokarna när vädret tillåter så hojta till.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kul tråd, gick från motocrossåkande golfhatare till inbiten på ca 2 månader, har spelat lite drygt 1,5 månad sedan jag fixade kortet.
Spelar med min svåger och hans bror och då ingen av oss hade under 36 så kunde vi inte regga våra rundor.
Men nu har jag fixat det och har harvat mig ner till 41, siktar på 36 innan säsongen är slut.
Grymt kul och det går långt över förväntan eftersom jag aldrig hållit på med nån bollsport innan, drivern ligger dock kvar i bilen för den blir jag bara arg av att se. Spelar bara järn med undantag för en fairwayhybrid som jag precis lärt mig hantera hyfsat.

Spelar förövrigt på Klosterfjorden i Varberg samt Tönnersjö utanför Halmstad så är någon i krokarna när vädret tillåter så hojta till.
Det är lätt att ha fördomar kring golf innan man provat. Det är också förbannat lätt att bli biten.
Med bra järnslag kommer du komma en bra bit ner i hcp. Stora knepet är att bli duktig på närspelet och lägga träningen där. Tyvärr så är ju inte det ens hälften så kul som det långa spelet vilket gör att man allt som oftast får lämna banan sur.
 

Poppe

Cartier
Det är lätt att ha fördomar kring golf innan man provat. Det är också förbannat lätt att bli biten.
Med bra järnslag kommer du komma en bra bit ner i hcp. Stora knepet är att bli duktig på närspelet och lägga träningen där. Tyvärr så är ju inte det ens hälften så kul som det långa spelet vilket gör att man allt som oftast får lämna banan sur.

Ungefär som nr 7 och 4 på det här klippet, känner verkligen igen mig trots att mitt klubb-konto inte tillåter det.
 

Sonos

Omega
Säsongen har varit bra och det har blivit en hel del golf trots mycket regn. Hemmaklubben Bro-Bålsta har levererat bra kvalité så det finns absolut inget att klaga på förutom att säsongen sakta men säkert går mot sitt slut..
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Det har gått bra i år, fast jag inte spelat så mycket.

Obesegrade & framme i 8-delsfinal i den lokala GK:ns sponsorcup. Dags för match på måndag igen.
Direkt utslag till 1/4 final då. Räknar med final i slutet på augusti... :D
Kul koncept bestående av 2 st. matcher över 9 hål med två man i vardera "lag". 1 p. per vinst/0,5 för oavgjort & 0 för förlust. Föst 4 macther gruppspel under våren/försommaren. Av 8 möjliga poäng har jag/mitt lag 7... Sedan finalspel som börjar på måndag som sagt.

Ett par-tre sänkningar under säsongen & är nu nere i stadiga 14,5. Börjar bli tufft, då det inte duger med bogey överallt längre... Å ett streck eller två blir det ju f-n alltid...

Spelade bla. med @Ploprof på Norrköping/Klinga under semester'n. Trevligt sällskap, trevlig bana & bra spel i 9 hål (hade nog fan 3-4 birdie-puttar på 1:a 9), men tyvärr mediokert spel sista 9... Men jag vann... :cool:

I helgen avgörs årets viktigaste tävling; Familjemästerskapet!
Går i år av stapeln på Kallfors utanför Södertälje. Jag, mor, farbror, kusiner m. respektive & (vuxna) kusinbarn. 2 dagar x 18 hål. Tufft & kul! Har 4-5 inteckningar i bucklan senaste 10-15 åren, så jag hoppas på en framskjuten placering även i år.

Vore kul med en KS-golf nå´n gång! Nästa år sä ska jag nog f-n i mig dra ihop en...

Nå´n som vill spela golf i Östergötland/Södermanland under hösten, så hör av er!
 

JAkesson

Omega
Har spenderat större delen av sommaren att först packa ihop mitt boende i Skåne och sen nu packat upp och renoverat i Göteborg.. men lite golf har det hunnit bli!
Hade en fantastisk dag på Trelleborg golfklubb i mitten av juli. Banan är så mycket snällare i år än tidigare år. Det är öppnare, vass är bortklippt och det är en ren njutning att spela utmed havet. Det blåser alltid dock, som en 4:e stammis som hängde på vår 3-boll sa. Det blåser 300 dagar om året här - resten av dagarna är det storm.
2015-07-14 17.29.09.jpg

Har sedan dess spelar lite i stugan på västkusten. Vinberg (Falkenberg), Varberg Västra och nu senast 9-hål på Sisjö GK.
Ok rundor - 30-36p stabilt. Skulle fått så mycket mer poäng om jag bara tränade på att putta. Hade nog rekord på Vinberg GK på hål 18, par 5. På green på 2 men sen 5 putt.. Seri-fucking-öst.
 

Rajding

Omega
Säsongen har sugit fett i år, 20% GIR.....Jag har tagit min första lektion på 15 år, dags att börja jobba på svingen nu!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nystädat.
image.jpg

image.jpg

Varje år är vi ett gäng grabbar som åker iväg och lirar. På torsdag bär det av igen och i år är det Isaberg som ska hackas.
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Söker tips om bra golf anpassade solglasögon.
Finns jätte lite utbud att prova i diverse golfaffärer, på nätet (tex Oakley) finns det mycket att välja på men man måste ju testa innan, så man vet att dem är bekväma och känns bra.
Är en stor kille så huvudet är är väl modellen större med, är det någon som vet en bra modell för större huvuden?

Har gjort en ögonlaser för ca ett år sedan, och ögons är fortfarande väldigt ljuskänsliga, keps är inte ett alternativ för mig.
För att inlägget ska bli roligare så postar jag en bild på dagens tilltänkta golf ur.

Tack på förhand

IMG_3565.JPG
 

Sonos

Omega
@Henrik rookie Jag har spelat golf på college och på svenska och danska touren och har alltid använt Oakley. Bra skärpa och bra passform. I och med att det finns många olika modeller med olika storlekar på glas så kommer du garanterat att hitta ett par som passar dig. Vilket typ av glas är väl det knepiga just därför tycker jag att du ska prova dem hos en golfshop så du kan gå ut och prova dem på puttinggreen etc.
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
@Henrik rookie Jag har spelat golf på college och på svenska och danska touren och har alltid använt Oakley. Bra skärpa och bra passform. I och med att det finns många olika modeller med olika storlekar på glas så kommer du garanterat att hitta ett par som passar dig. Vilket typ av glas är väl det knepiga just därför tycker jag att du ska prova dem hos en golfshop så du kan gå ut och prova dem på puttinggreen etc.
Tack för hjälpen.
Problemet är att golfshopparna har så dåligt urval inne, så det är svårt att hutta rätt.
Någon som vet var det finns bra urval att prova?
 

joca

Patek
2-Faktor
Om någon i Stockholm vill ta en runda så hojta till :)
25 HCP och inte spelat på ett tag så är inte allt för bra :D
 
Topp