• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Ketan

Cartier
Skulle vara kul och se om det finns några golfare här på forumet :) Själv är jag medlem på Bjäre GK och på Malmö city GK. Har 7.5 i hcp och spelar nästan enbart på våren/sommaren.

Berätta lite om vilka klubbar ni är med i, hcp etc... :) Skulle vara kul att veta vem som är golfproffset här på forumet! Kanske man i framtiden hade kunnat dra en KS golf gtg? :D
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag har spelat en hel del förut, men det var mest för skojs och avkopplingens skull. Slog några bollar en gång i somras med en kompis, det var det mesta jag spelat på tre år. Tänker inför varje sommar "nu jäklar ska jag börja spela igen" men det blir aldrig av :(
 

Pleasureman

Cartier
Hej

Spelat lite i mina dagar... Medlem på Norrköpings Golfklubb. Tror att jag har mellan 0 och 3 i hcp vet inte med säkerhet, var ett par år sedan jag tävlade på allvar. senaste åren har det väl blivit någon runda per sommar, max.

Fore!
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Hej!

Jag har spelat ganska många år men hade ett uppehåll under några år. Spelat ner mig till 16 i handikapp. I år blir det nog inte nåt medlemskap dock utan får spela greenfee. Ska genomföra klassikern istället tänkte jag. Ni vet vasaloppet, vätternrundan, vansbrosimmet och lidingöloppet.

Ha det gott!
 

MBx

Cartier
Slutade på topp (hkp 19:bag:) för ca 15 år sedan.:) Var medlem i Sigtunabygdens GK under många år men tiden räckte inte till. De smidda Mac Gregor-klubborna med stålskaft vilar i förrådet och någon gång ska jag återuppta spelandet.:cool:
 

16610

Patek
2-Faktor
lagt ner golfen men spela i 10 år och vill minnas att jag hade ca 18 Hcp. Var medlem i Bredareds GK 1 mil utanför Borås. Funderar på att ta upp golfen igen men inte blivit av:banghead:
 

CLT

Rolex
KS Golfen 2015!!!
Har ett hcp på 5 idag, känner att det är en nivå där jag inte behöver lägga ner allt för mycket energi på att träna som en dåre. Har varit nere på 0.7 men då behövs det många timmar i veckan för träning.

Är medlem i Kungsängen GC!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Golf är kul! Har spelat i "alla år", men med en paus mellan 22-30 då jag bara spelade rock'n'roll istället. Det var tydligen inte kompatibelt i min värld då... :p

Har hcp runt 15 nå´ntng & aldrig spelat "på riktigt" (alltså seriös träning/seriespel etc.) utan bara för skoj. Är medlem/sponsor av Motala GK.

KS Golfen 2015 vore kul! Vem arrar?
 

chff

Cartier
Kul med golfare!
Själv spelat i 4 säsonger, hcp på 13,5, medlem på Barsebäck G&CC.

Är helt klart med på KS Golfen 2015.
 

meuller

Omega
Är en riktig periodare, spelar endast på sommarstället. Är medlem i Våxtorp GK. Försöker vässa formen till det årliga släktmästerskapet men i övrigt blir det inte så mycket längre.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Har också spelat! Var medlem på Isaberg GK i Hestra! Slutade när jag började plugga 1993:(! Spelar på Pay and Play några gånger om året numer! Jo visst skulle det vara kul med en Golftävling!:) Slutade på hcp 18 som tycks vara standard!

Visst kan man damma av sin Gamla grön/vita bärbag från McGregor anno 1985 för att ge sig ut på gräset igen!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har inte spelat på några år men hade Troxhammar på Ekerö som "hemmabana" när jag var aktiv. Skulle vara roligt att börja igen men har inte haft tid och sedan jag skaffade båt så blev den prioriterad när det är soliga sommardagar. Har aldrig varit så inne i golfen så jag spelat i dåligt väder bara för att spela.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Very keen golfer, som engländarna säger :). Med i Trelleborgs GK. Hcp 9 idag, har haft 5,7 tidigare. Lyfte frivilligt upp mig till 9 då jag inte klarar 5,7 längre. Slutade tävla för fem år sedan. Kör Callaway med Ping putter och ProV1 bollar. Groomar fru och dotter som började i år, så den här säsongen har jag enbart gått 9- håls rundor med dem och bara använt en järnsjua.
Tycker en KS golf skulle vara toppen, om inom rimligt köra stånd.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag har spelat mycket men kanske bara blivit runt 27 hål senaste 3 åren, tror jag ligger runt 9 :) hoppas snart att man får lite mer tid så man kan gå några rundor! Lundsbrunn GK
 

Jaguaren

Omega
Jag spelar inte golf själv men jag bor i metropolen Bara som hyser PGA of Sweden National.

Så om ni vill se PGA tävlingen i Bara 2015 den 4-7 Juni med alla världsstjärnor och bo på gångavstånd så skicka ett pm så kan vi säkert
komma överens om något.

Ha det Blått !
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Yes spelar! Ligger på 19. Har dock vart lite spel denna sommaren pga mkt annat. Är medlem i Söderhamns GK.
 

SenorE

Omega
Spelade som junior senast för ca 8 år sedan, har varit sugen på att börja igen många gånger men det har aldrig blivit av. Nästa år kanske!
 

ozzyozzy

Cartier
Har spelat en del i yngre dagar, sen fick jag två barn och barn käkar golftid till frukost. Men jag säger som en sann AIK:are: nästa år då jävlar!

Har spelat 3-4 rundor om året de senaste åren och kämpar för att hålla mig i närheten av min handicap på 9. Skulle behöva höja mig till 13-14 någonstans men då är man ju inte singelhandicapare längre så det får va...
 

Galaxy

Rolex
Spelade förut, på Kårsta GK. Mycket vacker bana, och är lite sugen på att börja igen... :)
Screen Shot 2014-12-23 at 12.41.51.png
 

Noami

Cartier
Jag är dålig på golf. Har en gedigen erfarenhet av att vara dålig på diverse sporter, och kan således dra den vetenskapligt grundade slutsatsen att golf är den VÄRSTA sporten att vara dålig på.
Överväger nästan att byta mitt golfset mot en Daniel Wellington.
YHUtLai.png
 
Topp