• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Goodguy's" och "badguy's"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

calzone

Vacheron
vonbahr, Riktigt trevlig kille supersnabb leverans väl förpackat allt enligt beskrivning gör gärna affärer med dig igen :D
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

Fabian är en mycket trevlig och ärlig kille. Gör gärna fler affärer med dig framöver..
 

m_s

Patek
2-Faktor
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

Värst va du blev tjurig, bad faktiskt om ursäkt i tråden!


//Micke
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

Målarn skrev:
Kan varmt rekommendera Chrono.dk (Thomas)
Köpte min 116718 av honom !!!

Han levererade klockan personligen från Köpenhamn till mig här i Stockholm :D !!
+1 Chrono.dk ar grymt bra. Han fick krangla lite extra och hamta min klocka i Malmo. Det gjorde han utan att protestera.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jockinho är en verklig good guy! Köpte en klocka av honom och senare erbjuder han sig att gratis skicka en länk till mig till en annan klocka! :)

Desmond_Malone är även han en riktigt hyvens kille. Gjorde ett byte med honom. När klockan gick för snabbt erbjöd han genast att ta tillbaka klockan (jag behöll den ändå).
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Den här listan skulle jag kunna göra milslång men just nu vill jag ge lite extra credd till micke_s som inte är något annat än en good guy. Både köpt och sålt till varandra. Supertrevlig kille som man absolut kan känna sig trygg att göra affärer med!
 

The Pell

Cartier
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

Good guys:

Chogge. Köpte ATn av honom. Snacka i telefon länge och väl om både klockor och annat. Allt var precis som utlovat. Rekommenderas varmt.

Denke:
Köpt diverse band tror jag. Fick i samband med det en inbjudan till detta forum strax innan uppstarten, och jag tänkte: "han är inte klok, det andra forumet är alldeles för etablerat, kommer bara sitta ett kompisgäng här och tjura" :)
Jag är glad att jag motbevisades :)

Ramin. Köpt en gammelomega. Kanontrevlig.

John R. Köpte klocka av hans bror. Träffade båda en snabbis i broderns hem. Verkade vara mycket trevliga herrar båda två!

Onewheeler. Kollega och vän. Den mest reko människa jag känner!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Fyller på listan med lite good guys. Nedanstående personer har jag antingen köpt av, sålt till eller bytt med. Ingen inbördes ordning. Skulle säkert kunna addera minst 50 nick till men att backtracka historiken i mailen tillsammans med sitt minne lämnar dessvärre flera namn nick-lösa. Så ni som vet att ni gjort affärer med mig, dra ett PM så fyller jag på listan bara. OBS! Det är lite blandade Klocksnack och TTT-nick men de flesta kör väl samma.

micke_s
denke
finnirgens
oskar
maro
sc-83
hubbatix
aron
lodregulator
jockinho
959swede
Andreas K
WM82
TorNet
S.L
Drill
theargonaut
pierre7891
Crispie
b_hammock
Molle
konkas
Tony Axelzon
John R
Ricrob
gert47
masterkiller
Magnus (Sthlm)
RicVin
Claus Tukjær / CT watches
Prwatches / Gripenbro.se
bjornvb
pulpen
Micke L
Snogge
klockodile
Anthraxabuz
styggpyggeno1
zebbo_apa
Uffe
Jensab
pinjol
vekktah
Spencer66
don_segundo
Ken
jarkkothai
Bernt / Watchbernt / DrWatch
MickeJ / Urtid
mouqvist
mrt4
Peter K
Jens
plattfot
Kristian Haagen
Mikko Pihkanen
JuliusOne
Trumpetera
Peanutboy
CharlieSocks
Equatol
tedlapidus
bengeten
klausewitch
Olspar
Tommytvigg
Miguel A
Andreas.nilsson
orangejuice
Plofrof
BluesmanV8
Nicklas.S
alex1012
PrintPelle
Helvetia
ThomasH
tim.Stockholm
emil.ca
fredtiger
maxmol
hastakista
Totte
superswede


Blir besviken om inte ovanstående kan gå i god för mig.
 

David

Bödeln
Re:

Måste rekommendera @Bojke och tacka för den snabbaste och smidigaste affären sedan jag köpte ett paket tuggummi i Motala nån gång på 90-talet.

Klocksveriges säkert yngsta förmåga är stabil. Inte som blodsocker. Inte som Dr. Alban. Inte som mobilt bredband. Mer som citadellet i Aleppo. Eller en ädelgas.

(Förresten, kan inte någon mod vara snäll och ändra titeln på den här tråden till "Goodguys" och "badguys", apostroferna får mina ögon att svida!)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Med så pass många inlägg trodde jag att det gick att missa att nämnas i denna lista, men det verkar visar sig dock att även jag kan ha fel. Därför skulle jag vilja placera David på goodguylistan. Jag väljer att sammanfatta affären på Traderaspråk:
ø¤ºSMIDIGº¤ø,¸¸,ø¤ºTREVLIGº¤ø,¸¸,ø¤ºSTORTº¤ø,¸¸,ø¤ºTACKº¤ø,¸¸,ø¤º. :lol:
 

emilarne

Cartier
Har handlat av Scaramanga och allt löpte på väldigt bra! Hur nöjd som helst! Högsta betyg

Har sålt till Carlanton, absolut en good guy och klockan med världens längsta namn (källa saknas) har ett bra hem även i framtiden!

Även sålt till 16610 och han en solid "Good guy"!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Köpt klocka av Rossi och han är en godguy.

Sålt klockor till Jaganata 3 st
Sålt en Monaco till David från Eskilstuna
Sålt en monster till Jockhino tror jag det var
Sålt Exp II till Porsan
Sålt 16753 till Christian W
Sålt 1675 till en Mikael
Sålt en Glycine till RicVin
Sålt en DJ till kompis till RicVin
Sålt en SMP, Glycine och Omega Speedmaster till Joberman

Hjälpt Longcon, Preklin, Joberman, Josef B, Porsan, Målaren, scarab och många fler att köpa klockor.

Så jag är en av de få ÄKTA goodguysen!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Köpt av:
OmegaAndy
Snårtas (indirekt, polare som gjorde)

Sålt till:
pontusk
micke_s
Gustav.S
TomasBC
leben

Alla goodguys således
 

BME

Cartier
Måste ge extra cred till @Yonsson!
Visserligen köpte jag "bara" ett armband men att tom skicka med en handskriven lapp som beskrev hur man gör med bandstiften på det bradystrap jag köpte av honom är världsklass! Samt att allt gick smidigt till 1000 såklart!
Tack Yonsson!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

BME köpte armband enligt ovan. Kanontrevlig och snabb. Tack för det!
 
V

Viggen

Guest
Snabb och smidig affär gjordes över telefon med FredrikW. Inga som helst konstigheter. Placerar honom i kategorin GG. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp