Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Goodguys Sjöö Sandström

Diskussion i 'Diskussion' startad av Vevaren, 22 april 2016.

  1. Vevaren
    Trådstartare

    Vevaren Friends of KS

    Inlägg:
    296
    Från:
    Solna
    Tänkte bara dela med mig av en liten händelse.

    Bytte till mig en Sjöö Sandström UTC Skydiver i lördags och märkte att kronan var trög att vrida runt. Klockan hade varit inne på service i somras och den tidigare ägaren hade efter dess inte använt klockan så mycket och inte reagerat på problemet, så ingen skugga över honom.

    Jag fick kvitton på köp och kvitton på servicen via mail och åkte förbi Sjöö Sandström på Ringvägen för att kolla vad som kunde vara problemet. Blev väl bemött och de sa att de hade en gissning om vad som kunde vara galet och skulle kolla på det. Detta var i måndags.

    På torsdagen fick jag mail med rubriken "Kostnadsförslag" och tänke något i stil med "jaha, det var ju inte så kul" men när jag öppnade mailet och läste så såg jag till min glädje att det skulle gå på garanti från den servicen som gjordes i somras och att de lämnade 2 års garanti på sitt utförda arbete. Det var ju riktigt skönt.

    Så imorse fick jag besked om att klockan var klar. Åker till Ringvägen för att hämta klockan och får berättat för mig att de bytt ut krona, kronhals och smort packningar samt utfört ett trycktest. Inte en spänn behövde jag betala. Fick till och med en trevlig pouch med.

    Jag vet att detta kanske är, och bör vara, standardbemötande av kunder men jag blev så jävla imponerand av hur professionellt smidigt de löste mina problem utan att ens ifrågasätta något.

    Så jävla nöjd helt enkelt! image.jpeg
     
    skallagrimson, TiE, Zalath och 80 andra gillar detta.
  2. Mcgregor

    Mcgregor Friends of KS

    Inlägg:
    1.406
    Kul! Sånt gillar man.
     
    Vevaren gillar detta.
  3. Gurgel

    Gurgel Stadsbo

    Inlägg:
    333
    Gött, men som du säger, egentligen är det väl vad man ska kunna förvänta sig. Verkar dock inte som att alla andra alltid tar sitt ansvar. Bra att det gick så fort dock, det är väl mer än man kan förvänta sig!
     
    Vevaren gillar detta.
  4. Andy7750

    Andy7750 Präst

    Inlägg:
    1.440
    Från:
    Kungälv
    Mycket bra :)
     
    Vevaren gillar detta.
  5. Compiss

    Compiss Friends of KS

    Inlägg:
    8.850
    Från:
    Den södra malmen
    Att de åtgärdar fel under garantitiden...
     
    rillesnille och aterstallare gillar detta.
  6. tomrum

    tomrum Torpare

    Inlägg:
    12
    Roligt att du blev så bra bemött! Roligt att se företag/butiker anstränga sig för att ge bra upplevelser, då det (som vi ser igenom detta inlägg) stärker deras varumärke! Big UP till Sjöö Sandström.
     
    Vevaren gillar detta.
  7. KenKun

    KenKun Biskop

    Inte första gången folk hyllar företag som reparerar klockor på garanti. Ni vet väl att de måste göra detta, va?
    S&S verkar dock väldigt service-minded, vilket är bra!
     
  8. Vevaren
    Trådstartare

    Vevaren Friends of KS

    Inlägg:
    296
    Från:
    Solna
    Såklart måste de göra det, men det hindrar ju dem inte att försöka påstå att det är kunden som gjort något fel etc. Blev bara positivt överraskad över hur smidigt allt gick. Just sayin.
     
  9. KenKun

    KenKun Biskop

    Jodå, håller med om att de verkar smidiga att ha att göra med.
     
    Vevaren gillar detta.
  10. xTZ

    xTZ Stadsbo

    Inlägg:
    246
    Borde ju vara så överallt men är ju tyvärr inte så! Skönt att det gick så bra dör dig iallafall! :)
     
  11. Edin

    Edin Stadsbo

    Inlägg:
    499
    Från:
    Midsomer Wreath
    Härligt!
    En bra start på helgen om inte annat och kudos till grabbarna och tjejerna på S&S.
     
    Vevaren gillar detta.
  12. Chuck

    Chuck Friends of KS

    Inlägg:
    4.961
    Gött att höra, en eloge till SS!
     
    Vevaren gillar detta.
  13. mickeheterjag

    mickeheterjag Bonde

    Inlägg:
    110
    Från:
    Stockholm
    Kul att höra. Bra service blir man inte bortskämd med numera! Bra SS!
     
    Vevaren gillar detta.
  14. Kojan

    Kojan Bonde

    Inlägg:
    73
    Kan bara instämma. Köpte min mor en SS hos krons ur. Efter några dagar gick kronhalsen sönder, så min mor gick raka vägen till krons och lämnade in klockan. Efter en vecka hörde de av sig och sa att reparationen skulle gå på 1500kr, både jag och min mor blev upprörda eftersom vi var övertygade om att de var produktionsfel. Istället för att acceptera kostnadsförslaget nekade vi detta och vände oss istället direkt till SS där vi fick den reparerad och kunde hämta ut den dagen efter.
     
    mega, mickeheterjag, Paul60 och 1 annan gillar detta.
  15. Vevaren
    Trådstartare

    Vevaren Friends of KS

    Inlägg:
    296
    Från:
    Solna
    Snyggt!
     
  16. KenKun

    KenKun Biskop

    En känga till Krons då. Snacka om dålig kundvård.
     
  17. Kojan

    Kojan Bonde

    Inlägg:
    73
    Så kan man också se det. Vill inte alls snacka skit om något företag överhuvudtaget men de har förlorat mig som kund iallafall. Tror säkert detta kan vara en engångsföreteelse så använd inte mina upplevelser som en referens för företaget.
     
  18. Hugii

    Hugii Biskop

    Inlägg:
    1.652
    garanti på service är en självklarhet oavsett om det är en SS eller tvättmaskin på elgiganten :)
    men kul att du är nöjd och att det löste sig :)
     
  19. Simpatico

    Simpatico Friends of KS

    Inlägg:
    1.596
    Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Tyckte det var snyggt skött av SS. Det gillas.
    Så det skall funka men inte alltid det gör.
     
  20. Mekmek

    Mekmek Friends of KS

    Den erfarenhet jag har av dem också. Besökte dem på gamla adressen med min nya skydiver för då var kronan lite för lättskruvad och ändrade funktion när den rubbade sig mot handleden. Nu ska man ju snurra fort för att den ska byta, men så var det i alla fall. Fick en kaffe och rundtur medan jag väntade och genomgång av sortimentet. Mkt trevlig upplevelse. :)
     
    Zalath, mega, Mforce och 1 annan gillar detta.
  21. MrPlow

    MrPlow Präst

    Inlägg:
    1.171
    Från:
    Roslagen
  22. audotcom

    audotcom Friends of KS

    Inlägg:
    711
    Från:
    Södertälje
    Kul med sådant bemötande, det är inte alltid man får det! Kul att du blev nöjd också:)
     
  23. Nygren

    Nygren Bonde

    Inlägg:
    121
    Elegant hanterat!
     
  24. Gnocchi

    Gnocchi Torpare

    Inlägg:
    17
    Från:
    Stockholm
    Härligt att höra!
     
Mårtenssons ur Brookfield