Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Googla på säljarens bild före köp?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rivalen, 14 maj 2013.

1. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Det kom upp som ett förslag på ett av många sätt att försöka försäkra sig om att en säljare är seriös - hittar inte vem som skrev om detta. Eller snarare upptäcka att han kan vara oseriös. Jag prövade på en ebay-bild, men vart inte så mycket klokare.

Inte säker att jag gjorde rätt. Hur gör man och när skall jag se upp? Hur skall svaret på Google se ut för att man skall dra öronen åt sig?

2. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

menar du att dra in bilden i sökfältet under fliken bilder på google ?

3. Bojke

Bojke Fjunis

Om du hittar exakt samma bild på någon annan sida (blogg, Blocket, KS etc.) så är det ett tecken på att bilden är stulen och säljaren inte har objektet, utan bara försöker dra in lite lätta pengar.

4. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Nu fattar jag inte riktigt. Kan man söka med bilder? Hur gör man? Kan du ordna en liten skärmdump med pilar?

5. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Gå till google bilder sen bara dra in den bild du har i sökfältet så kan google hitta om den används någon annanstans på nätet typ.

16610 gillar detta.
  6. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Frågar alltid om 5 nytagna bilder när jag inte litar till 100% på säljaren. Och begär att få bilder tagna på ett specifikt sätt. Tex med dagens tidning

7. urinvånaren

urinvånaren Guest

Testade precis och det funkar! tack för tipset, men nu känner jag mig så smutsig, vågar jag googla en bild på min fru?:)

CaptainOats gillar detta.
  8. Rber

Rber Biskop

Det beror väl på vad det är för bild ;)

urinvånaren gillar detta.
  9. China

China Guest

Eller så handlar det om att säljaren är aktiv under olika alias på auktioner/annons sidor. Det är ganska vanligt att en bildsök på google ger flera träffar. Det behöver inte handla om stulna bilder, gråhandlarna brukar vara ganska aktiva.

10. Bojke

Bojke Fjunis

Ja, självklart är det så. Om man är osäker så kan man ju skicka meddelanden till alla aliasen och fråga om det är denna person eller en bedragare som har lagt upp annonserna.

11. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Kan man släpa in bilden i sökfältet? Så man behöver in klistra in länken? Kanske korkad fråga. Måste prova mig fram antar jag. Att hitta bilden på flera ställen är alltså inte per automatik tecken på ett "fel" från säljaren sida?

Att ligga med olika alias på olika sidor - uppfattas det som suspekt eller är det Ok?

Mårtenssons ur Brookfield