Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gråhandlare

Diskussion i 'Diskussion' startad av Gurkan, 23 mars 2014.

1. Gurkan
    Trådstartare

Gurkan Friends of KS

Hallåhallå!

Newbiefråga kanske, men om man köper en ny klocka från en icke auktoriserad handlare kan man ändå få eventuella garantiproblem åtgärdade om man skickar in klockan till märkets service?

2. Gurkan
    Trådstartare

Gurkan Friends of KS

Gråhandlare naturligtvis. Inte går det att ändra rubriken heller

3. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ja, men räkna med att få betala frakten fram och tillbaka till Schweiz själv.

Micce gillar detta.
  4. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Bör tilläggas att det är inte en helt enkel process alla gånger, förhoppningsvis får jag min gråhandlar-smuts-klocka nästa vecka. Ser det som en sista utväg om AD i Sverige verkligen inte kan få tag på klockan du vill ha.

5. David

David Bödeln

Inga problem om du håller dig till Rolex, och det gör du väl?

Jakobb, Icaras, paradis och 5 andra gillar detta.
  6. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Nej det är inga problem.

7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Tycker annars att rubriken var rätt rolig. Den ger en annan touch till ämnet jämfört med de andra trådarna på samma tema. :)

8. konkas

konkas Friends of KS

Ja det kan man.

9. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Vad skulle de problemen vara?

Frågan TS ställer är, kan det uppstå problem efter att man skickat klockan till märkets service avdelning?

Vad jag vet så har inga märken något skrivet i deras garanti om att man måste ha originalkvittot kvar vilket (om så var fallet) skulle rasera begagnat handeln av nya klockor.

yonsson gillar detta.
  10. Andsan

Andsan Borgare

Från:
    Täby
    Jag har bara goda erfarenheter när det gäller köp från så kallad "gråhandlare"
    Jag köpte en GO från Tyskland för några år sedan. Jag tyckte att powereserven var dålig och besökte därför Franks Ur i Stockholm ,som är AD. Det var inga problem. Tog emot klockan med Cert och skickade den gratis till Tyskland. Nu var det inga fel på den. Men den fick en gratis smörjning och trp till Stockholm var gatis. Ypperlig service måste jag säga att det var.

Micce, 4cie, paradis och 1 annan gillar detta.
  11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Däremot kan det finnas idiot ADs i Sverige, så man KAN bli tvungen att skicka den själv till moderlandet. Dock sällsynt.

Micce och Asplund gillar detta.
  12. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Absolut, det spelar ju dock ingen roll för de idioterna i fall du säger att du köpt den på nätet vs när du va på semester i Italien.

yonsson gillar detta.
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Precis! Bara att tuta och köra med andra ord.
    I princip alla servicerelaterade saker löser man bra själv genom att skicka utomlands.

14. Gurkan
    Trådstartare

Gurkan Friends of KS

Tack för svar! Vart en "vit" en, ingen Rolex än dock:) Men en stencool Colt 44 i nyskick:D

15. Gazebo

Gazebo Torpare

Hos en sopig AD kanske men jag har aldrig stött på problem.

Mårtenssons ur Brookfield