• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gråhandlare

Gurkan

Cartier
Hallåhallå!

Newbiefråga kanske, men om man köper en ny klocka från en icke auktoriserad handlare kan man ändå få eventuella garantiproblem åtgärdade om man skickar in klockan till märkets service?
 

Apansson

Torpare
Bör tilläggas att det är inte en helt enkel process alla gånger, förhoppningsvis får jag min gråhandlar-smuts-klocka nästa vecka. Ser det som en sista utväg om AD i Sverige verkligen inte kan få tag på klockan du vill ha.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker annars att rubriken var rätt rolig. Den ger en annan touch till ämnet jämfört med de andra trådarna på samma tema. :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Vad skulle de problemen vara?

Frågan TS ställer är, kan det uppstå problem efter att man skickat klockan till märkets service avdelning?

Vad jag vet så har inga märken något skrivet i deras garanti om att man måste ha originalkvittot kvar vilket (om så var fallet) skulle rasera begagnat handeln av nya klockor.
 

Andsan

Rolex
Jag har bara goda erfarenheter när det gäller köp från så kallad "gråhandlare"
Jag köpte en GO från Tyskland för några år sedan. Jag tyckte att powereserven var dålig och besökte därför Franks Ur i Stockholm ,som är AD. Det var inga problem. Tog emot klockan med Cert och skickade den gratis till Tyskland. Nu var det inga fel på den. Men den fick en gratis smörjning och trp till Stockholm var gatis. Ypperlig service måste jag säga att det var.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad skulle de problemen vara?
Frågan TS ställer är, kan det uppstå problem efter att man skickat klockan till märkets service avdelning?
Vad jag vet så har inga märken något skrivet i deras garanti om att man måste ha originalkvittot kvar vilket (om så var fallet) skulle rasera begagnat handeln av nya klockor.

Däremot kan det finnas idiot ADs i Sverige, så man KAN bli tvungen att skicka den själv till moderlandet. Dock sällsynt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Absolut, det spelar ju dock ingen roll för de idioterna i fall du säger att du köpt den på nätet vs när du va på semester i Italien.
Precis! Bara att tuta och köra med andra ord.
I princip alla servicerelaterade saker löser man bra själv genom att skicka utomlands.
 
Topp