• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grönt är skönt?

David

Bödeln
Lite off topic men funkar en länk från 116610 på 16610?

Ja.

120506-Green-1.jpg
 

Fred72

Cartier
Jag är också grymt sugen på en Kermit, tror jag ska sikta antingen på en Y-serie/tidig F-serie eller den absolut senaste serien.
Den nya 116610 LV är grymt fin och säkert bättre på alla plan, men tycker ändå att den saknar lite själ.
Hur kul är det med en lite smårepig boett och en kryptonit bezel som alltid kommer att skina som om den vore brand new.

Får se hur det slutar I mitt fall, det kan bli en 116610 ändå då det är svårt att hitta rätt 16610LV till rätt pris, modellen har som sagt stigit en hel del I pris senaste tiden.

Om du köper 116610 LV så ska du vara säker på att du verkligen GILLAR grönt, den är oerhört grön I viss belysning.

Har sett ett par Kermit på Klocksnack så visst finns de. Hoppas på lite bilder!!!

Lycka till!!!
//Fred
 

Sond

Patek
Kermit och Hulken - snygga klockor båda två. Men jag tänker hela tiden på Golf... Sporten alltså, inte bilen...

Och rent allmänt känns väl Rolexlänkar billiga fram till uppdateringen för några år sedan..?
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kermit och Hulken - snygga klockor båda två. Men jag tänker hela tiden på Golf... Sporten alltså, inte bilen...

Och rent allmänt känns väl Rolexlänkar billiga fram till uppdateringen för några år sedan..?

Håller med. Med risk för att bli osams med vintage Rolex maffian så upphör det aldrig att förvåna mig att man kom undan med spännen i stansat stål fram till bara några år sedan.

mvh
garfield
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag är också grymt sugen på en Kermit, tror jag ska sikta antingen på en Y-serie/tidig F-serie eller den absolut senaste serien.
Den nya 116610 LV är grymt fin och säkert bättre på alla plan, men tycker ändå att den saknar lite själ.
Hur kul är det med en lite smårepig boett och en kryptonit bezel som alltid kommer att skina som om den vore brand new.

Får se hur det slutar I mitt fall, det kan bli en 116610 ändå då det är svårt att hitta rätt 16610LV till rätt pris, modellen har som sagt stigit en hel del I pris senaste tiden.

Om du köper 116610 LV så ska du vara säker på att du verkligen GILLAR grönt, den är oerhört grön I viss belysning.

Har sett ett par Kermit på Klocksnack så visst finns de. Hoppas på lite bilder!!!

Lycka till!!!
//Fred

Jag har precis börjat kika på rolex så jag är ju i lärofasen så att säga, jag gillar grönt men jag vet inte om jag VERKLIGEN gillar grönt:). Har bara fastnat för den, vet inte riktigt om det är en fas som kommer gå över eller om jag verkligen gillar den men det ska jag ta reda på hoppas jag:).
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Kermit och Hulken - snygga klockor båda två. Men jag tänker hela tiden på Golf... Sporten alltså, inte bilen...

Och rent allmänt känns väl Rolexlänkar billiga fram till uppdateringen för några år sedan..?

Nu när du säger det så, ännu en tanke som etsat sig in, fast å andra sidan är golf en härlig sport att associera sin klocka med?eller?:)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hur är det med insertet? Om det går att byta till ett svart när man tröttnar så är det ju ultimat? Eller blir man stenad då?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
NEWS FLASH!!! Det finns ingen Rolexmaffia!


Har insett att safir inte är något för mig och känner jag dig rätt (vilket jag borde göra)så kommer du också tröttna. Köp en 1680 istället eller en 5513.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Tycker Hulken är fantastisk.

Jag funderar bara på om man snabbare tröttnar på den än vad man gör med en vanlig sub.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tycker Hulken är fantastisk.

Jag funderar bara på om man snabbare tröttnar på den än vad man gör med en vanlig sub.

Tror att det är helt individuellt. Har haft min som "daily wearer" i bortåt tre år och längtar inte efter svart. Fast jag är långt ifrån det som ibland kallas "purist", med glasbaksida på rollen och allt. Nä, då är jag mer inne på nåt helt annat, som en panna tex.
mvh
garfield
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Tror att det är helt individuellt. Har haft min som "daily wearer" i bortåt tre år och längtar inte efter svart. Fast jag är långt ifrån det som ibland kallas "purist", med glasbaksida på rollen och allt. Nä, då är jag mer inne på nåt helt annat, som en panna tex.

mvh
garfield

Om du haft den i tre år utan att tröttna tycker jag är ett bra tecken på att man inte tröttnar :)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
NEWS FLASH!!! Det finns ingen Rolexmaffia!


Har insett att safir inte är något för mig och känner jag dig rätt (vilket jag borde göra)så kommer du också tröttna. Köp en 1680 istället eller en 5513.

Får se vad det blir för något:) men klart är att jag någon gång kommer köpa en 1680 eller 5513, får bara se om det blir den första eller ej:)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag har haft båda. Min Kermit är en random serie med antireflex under förstoringsglaset. Båda har sin charm, Hulkens urtavla är grym i solljus och skiftar kraftigt från svart till ljusgrön. Hade jag fått välja så hade valet ändå fallit på Kermit.

Att gå tillbaka till den efter Hulken är som att sätta på sig ett professionellt verktyg som utstått med årtionden av misshandel på professionella dykares armar. De nyare 116-modellerna är lite grann som en topputbildad dykare utan erfarenhet medans de gamla modellerna är garvade grodmän med tusentals timmar under vattnet. Allt ligger i känslan. :)

Många ogillar länken, men samtidigt har samma länk hållit i årtionden utan att svika sina bärare. Den upplevda känslan går dock till den nyare länken men samtidigt har du svetsfogar i den nya länken.

Prova båda och bilda dig en uppfattning.



 

Totte

Panerai
Har suktat efter en 16610LV ett bra tag nu... Fick höra via en bekant att han kanske kunde få tag på en obruten 2003'a! Det hade varit nått!! Men den försvann innan jag hann blinka. :-(
 
Topp