• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grönt är skönt?

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft båda. Min Kermit är en random serie med antireflex under förstoringsglaset. Båda har sin charm, Hulkens urtavla är grym i solljus och skiftar kraftigt från svart till ljusgrön. Hade jag fått välja så hade valet ändå fallit på Kermit.

Att gå tillbaka till den efter Hulken är som att sätta på sig ett professionellt verktyg som utstått med årtionden av misshandel på professionella dykares armar. De nyare 116-modellerna är lite grann som en topputbildad dykare utan erfarenhet medans de gamla modellerna är garvade grodmän med tusentals timmar under vattnet. Allt ligger i känslan. :)

Många ogillar länken, men samtidigt har samma länk hållit i årtionden utan att svika sina bärare. Den upplevda känslan går dock till den nyare länken men samtidigt har du svetsfogar i den nya länken.

Prova båda och bilda dig en uppfattning.




Tack för ett väldigt informativt inlägg, jag har inte testat någon av de men jag får ungefär samma uppfattning om klockan som det du beskrev:). Ska testa de bägge två förhoppningsvis snart:)
 

Gustav

Omega
Nice, hade varit trevligt med lite bilder:)


Jag kan inte ta rättvisande bilder, men kan posta denna iallafall. Google har många annars :)
QbYZIFp.jpg
 
Topp