• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grönt och Guld

Virrevet

Omega
Jag älskar kombinationen av grönt och guld och har väl egentligen bara hittat två "dessade" klockor i den kombinationen. En som som kostar en förmögenhet, dvs Rolex DD. (lånad bild)
Skärmavbild 2017-07-16 kl. 13.14.42.png
Den andra är en Corniche vilken inte är så kul i mina ögon, dessutom är den slutsåld. (lånad bild)
Skärmavbild 2017-07-16 kl. 13.15.53.png
Så jag tänkte höra om nån känner till en klocka med denna kombination för upp till 20k? Utöver kombinationen så får klockan gärna vara av det dressade stuket, ligga mellan 36-40mm, och ha läderband.
Jag har givetvis tänkt tanken att inhandla något vintage i guld och sen dra på ett grönt läderband. Men det skulle vara kul att se om man missat någon "ny" klocka där ute. Hur som helst, posta gärna lite bilder om du sitter på kombinationen själv för lite inspo :) Alla förslag är välkomna!
Tack på förhand.
 

Jax

Cartier
Jag gillar också kombon grönt och guld. Visserligen efterfrågade du tips om nya ur med den kombon men jag tar mig ändock friheten och posta min kombo, en rejält patinerad 6694 med ett äkta krokodilband. Tycker att vintage har en charm som är svår att hitta med en ny klocka. Men smaken är som baken.......
FullSizeRender.jpg
 

Snake

Omega
Håller med, den kombon är riktigt snygg och jag följer tråden med intresse för jag undrar detsamma! En DD är det snyggaste jag hittills sett med dessa färger men, som sagt, väldigt dyr.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag gillar också kombon grönt och guld. Visserligen efterfrågade du tips om nya ur med den kombon men jag tar mig ändock friheten och posta min kombo, en rejält patinerad 6694 med ett äkta krokodilband. Tycker att vintage har en charm som är svår att hitta med en ny klocka. Men smaken är som baken.......
FullSizeRender.jpg
Fantastiskt snyggt.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Jag älskar kombinationen av grönt och guld och har väl egentligen bara hittat två "dessade" klockor i den kombinationen. En som som kostar en förmögenhet, dvs Rolex DD. (lånad bild)
Skärmavbild 2017-07-16 kl. 13.14.42.png
Den andra är en Corniche vilken inte är så kul i mina ögon, dessutom är den slutsåld. (lånad bild)
Skärmavbild 2017-07-16 kl. 13.15.53.png
Så jag tänkte höra om nån känner till en klocka med denna kombination för upp till 20k? Utöver kombinationen så får klockan gärna vara av det dressade stuket, ligga mellan 36-40mm, och ha läderband.
Jag har givetvis tänkt tanken att inhandla något vintage i guld och sen dra på ett grönt läderband. Men det skulle vara kul att se om man missat någon "ny" klocka där ute. Hur som helst, posta gärna lite bilder om du sitter på kombinationen själv för lite inspo :) Alla förslag är välkomna!
Tack på förhand.
Grym färgkombo, guld och grönt passar väl ihop!
 

Salesmayne

Panerai
Man blir ju minst sagt sugen på en Rolex med grön tavla alternativt guld med grönt armband. Klockren färgkombo!!!
 
Topp