• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grövre natoband

Nr21

Omega
Var hittar jag klockarmband som är grövre i tyget än vanliga natoband och mindre sladdriga? Använder man sadelgjord till klockarmband och heter typen av klockarmband jag är ute efter något speciellt?

K5b.gif
 

Nr21

Omega
Jag vet inte om det är Zulu du tänker på, men de är bra mycket grövre vanliga Nato. Jag kör alltid Zulu på mina dykare främst på grund av det du skriver, de är mindre sladdriga och åldras snyggare i mitt tycke.

http://www.singularstraps.se/products/zulu

Det gröna är grymt bra på sub :)
Är det inte ringarna som skiljer ett Zulu från ett Nato eller spelar grovheten också in?

Jag köpte ett Smart watch-strap här http://www.cheapestnatostraps.com/collections/smart-watch-straps och tyckte det var lite mer rejält än mina andra natoband. Mycket nöjd.
Tack för tipset, är det PVD varianten du testat eller den "vanliga"?
 

Rivalen

Rolex
Som jag fattat dt så är Zulu en rak rem, medan NATO har en extra rembit runt bandhornen för ytterligare säkerhet om ett bandstift lossar, men hur det blir bättre på det sättet har jag inte riktigt förstått. Men NATOt sitter bättre i position på handleden - glider inte på remmen tack vare att den extra rembiten låser positionen. Blir i gengäld lite tjockare. Kan ha fel här.
 

Crane

Panerai
Spinner vidare här.
På jakt efter Nato på 21 mm(svart) verkar aningen svårt att hitta. Kan man köra på 22 mm istället och "pressa in" mellan bandhornen?
Eller om någon har bra tips vart man hittar 21, så tar jag emot tacksamt.
 
Spinner vidare här.
På jakt efter Nato på 21 mm(svart) verkar aningen svårt att hitta. Kan man köra på 22 mm istället och "pressa in" mellan bandhornen?
Eller om någon har bra tips vart man hittar 21, så tar jag emot tacksamt.

Det går att pressa in ett större men snyggast och bäst blir det med rätt storlek såklart. 19 och 21mm finns hos bl.a Crown & Buckle - har köpt några därifrån till mina båda De Ville med kaliber 2500 som båda oförskämt nog har 19mm mellan bandhornen.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Crane

Panerai
Det går att pressa in ett större men snyggast och bäst blir det med rätt storlek såklart. 19 och 21mm finns hos bl.a Crown & Buckle - har köpt några därifrån till mina båda De Ville med kaliber 2500 som båda oförskämt nog har 19mm mellan bandhornen.

Vänligen
Forumets undersköterska


Tack! Det blev ett svart från C&B.
Spännande att se hur det känns och ser ut med bandet på :)
 
Topp