Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Graalarnas graal till salu(?)

Diskussion i 'Diskussion' startad av daviden, 15 oktober 2012.

1. daviden
    Trådstartare

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Ska direkt erkänna att jag inte kan så mycket om Patek Philippe och än mindre referenserna.
    Läste den här artikeln på Hoodinkee och kände att jag ville dela med mig.
    Skriven med känsla, och han skapade iaf. en förståelse hos mig hur speciell den här klockan faktiskt är.

Patek Philippe 2499 i "den vita metallen" finns i två exemplar. Patek Philippe äger den ena, Eric Clapton den andra - och nu är den till salu.

http://www.hodinkee.com/eric-claptons-patek-philippe-2499

2. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Vore inte så liiite coolt att äga den. Hinner man sälja huset innan den är borta tro?? :cool:

3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Äh, kan ju inte vara något att ha om man bara gör den i två exemplar. :lol: :lol: :lol:

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Aa den är lite graalig den dära.

5. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Du menar sälja huset, dra till cosmopol och satsa allt på rött. Repetera vid behov :D

6. Per

Per Björklövens finest

Här är ändå en av få klockor som kan ses som en investering. :)

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Graalarnas graal till salu(?)

Sjukt svårt att få tag i ett ex för reservdelar...

8. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Det är en en fantastiskt fin klocka, men jag är inte överens med de överdimensionerade siffrorna på det nedre registret.
    Jämför även individuellt siffrorna, tex 6 och 29.

9. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

du menar 9 gissar jag? men det säger ju nåt om läsbarheten...? ;)

jag tycker den är skitsnygg, men också att det är roligare med nåt från 40-talet som har haft ett liv än en klocka från 1989 som har legat i bankfacket hos några miljardärer...

dessutom... min "perfect size" på en sån här är nog 35mm också så jag väljer att passa denna gången...

...vare 1518 som var den tidiga mindre ref:en???... men just ja... den fanns ju inte i vit metall... jaja... får väl ge mig in i budgivningen iallafall... :D

jag tycker det är inte så lite svindlande att det finns så många så svinrika klockintresserade att det gå att hålla snurr på patek-samlar-cirkusen? vore ju en dröm att få hänga med till kassaskåpet hos nån av dem...

10. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Men hallå... Jag skiter väl i "överdimensionerade index", "Perfect size" och att det är svårt att hitta reservdelar!
    Vi snackar ju Clapton!!! :eek:

11. Denke

Från:
    Stockholm
    Ja, Clapton. Och det är väl just Clapton som är lite grann spiken i kistan. Ett starkt incitament att absolut INTE förknippas med den klockan.

Är det bara jag som tycker att den helt ärligt är kopiöst skitful. Sen spelar det ingen roll hur avancerade komplikationerna är eller hur dyr och ovanlig den är. Jag tycker det är en ful klocka....

12. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Denke har vaknat på fel sida idag... Eller är det så att ditt kasettband med Larz Kristerz trasslat sig i bandaren?
    Klart du måste slå till med att den är "ful".. Det är ju sånt man brukar ta till när man inte vet riktigt vad man ska säga för att få en reaktion. Fy vad lågt... ;)

13. Denke

Från:
    Stockholm
    Eller så är det helt enkelt så att den ÄR ful. Men att varenda klocknörd rent intiutivt bränner av rejäla kalsongskott bara för att det är en PP.....

Det blir ju inte snyggt per automatik bara för att nån gnom i Geneve har pillepillat jättelänge med en jättekomplicerad komplikation och lurat i Eric "slow-hands" Clapton att det är da shit... :mrgreen:

14. daviden
    Trådstartare

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    HAHA!

15. ZQT

ZQT The Banker

Den är brutal. Varför gör man bara en sån klocka i två exemplar?

16. daviden
    Trådstartare

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    För att man heter Philippe Stern ...och kan.

17. ZQT

ZQT The Banker

Haha! Men jag såg att det gjordes fler exemplar i olika material, det var den i platinum (?) som endast var två ex!

18. Eric Jajjamensan P

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    He, he. Gnom. Hysteriskt. Måste svida att klockan säljs. Hela motiveringen av det absurda anabolapriset ligger givetvis i att det bara finns två och ingen går att köpa. Sedan får Eric Slow cash flow och så går det åt helvete.
    Nu slutar klockan helt säkert kring midjan på en sandorm med oljefält. Hur ball är det sedan?

19. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Platina.

20. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

På det första stycket så kontrar jag med... Nej..
    På det andra stycket så kontrar jag med... Jo..
    :cool:

21. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

...du får min kärlek att kännas så... smutsig...

...och jag som funderat på att ta en calatrava som min andra hustru, menar du då att den kärleken är mindre värd än den mellan hen och hen?

:mrgreen:

22. Denke

Från:
    Stockholm
    Den kärleken är inte mindre värd än mellan hen och hen, den är bara mindre genomtänkt. :D

@RicVin men köp den då om den nu är så jefla fantastisk. Köp Clapton också när du ändå är i farten... :mrgreen:

23. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Ähh.. Jag tar enbart Clapton, det är nog billigare...

24. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Han är inte till salu. Har honom nerpackad i garderoben och tar bara fram honom när det är fest.

25. Ricrob

Ricrob Friherre

"Bring out the gimp", Stöstan-style! :lol:

Mårtenssons ur Brookfield