Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Graalen hemma igen...

Diskussion i 'Diskussion' startad av TiE, 15 februari 2014.

1. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

För två veckor sedan var jag oförsiktig, kanske inte helt nykter.
    Som bekant hade vi KS'are klämt på klockor och jag var inte helt klar på vilken
    av mina som för tillfället satt på armen när jag kom hem (övriga låg i väskan).
    Nu hör det till historien att vi har vattensköldpaddor hemma och de lever i akvarier
    med dryga decimetern vatten för att täcka pump och doppvärmare och dem själva.
    Ofta lever de rövare med grejerna och denna kväll skulle jag justera läget på pumpen.
    Stoppar ner högerhanden, gör det jag ska och inser helt plötsligt att klockan berört
    vattnet.
    Hur mycket?? hur länge?? far genom huvudet. Fort som fan torkar jag av klocka och armband.
    Definitivt har del av klockan varit nere i vattnet!
    Och detta är Graalen!!

Navitimer 2.jpg

Om det ändå varit någon annan...

Det blev en snabb tur till Västerås och Nymans dagarna därpå. Här gäller snabba ryck!
    Hade vänt och vridit på klockan utan att se någon fukt innanför glaset. Men kunde det ändå finnas
    i klockan? Fick veta att det är bra att bära klockan på armen då kroppsvärmen hjälper till att få fukten
    i klockan att visa sig på glaset. Sedan skall man var mest rädd om tavla och visare då dessa är svårast att
    ersätta om de blir skadade, och alla vill vi ju ha original....
    De tog hand om klockan och redan dagen därpå fick jag ett mail med lite foton på urverket och ett
    konstaterande att någon fukt hade de inte kunnat hitta i verket.

Nu kan jag förhoppningsvis sluta oroa mig och i stället njuta av bilderna på verket, vilket jag inte haft tidigare.

Och visst är Venusverket vackert att titta på:

Navitimer IMG_3631[1b].JPG
    Men i dag är Graalen hemma igen, vad skönt [​IMG]
    Nu får vi se om den går lika bra som tidigare, efter att varit öppnad och pillad i.

Samtidigt fick jag tillbaka min Skydiver som varit inne för garantiåtgärder. Efter 18 månader
    började analoga urverket dra sig efter det digitala. Trodde det berodde på behov av batteribyte
    men icke. De bytte urverk. Verkar vara den billigaste och vanligaste åtgärden på kvartsverk.

SS Skydiver.JPG

Danielle, Ernesto, svesam och 5 andra gillar detta.
  2. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Där kom du undan lindrigt! Skönt att inget gick åt helvete ändå!

Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  3. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Skönt att det gick bra! :)

4. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Härligt Tobbe! Skönt att det inte hände något tråkigt med ögonstenen din :hungry:. Haha...känner igen mig själv i inlägget ditt, fan va olustigt allt är innan man fått svar på att allt är som det ska :p .

5. konkas

konkas Friends of KS

6. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Phew, skönt att höra att den är oskadd!

7. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

Ja verkligen. Tyckte jag hade kontroll på det mesta den kvällen, men tydligen inte.;)

8. acce1999

acce1999 Friends of KS

Stämmer in i kören: skönt att det gick bra.

Jag trycktestar för övrigt alla mina klockor regelbundet. Nu har jag för all del några som har ett sorgligt grundskydd... Men de ligger för det mesta i bankfacket, för ett gästspel bara då och då.

A

9. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Spännande, vad är det för klockor?

10. acce1999

acce1999 Friends of KS

Inget som imponerar, eller fascinerar... Några ärvda, några med affektionsvärde snarare än marknadsvärde. Några som börjar bli till åren, men som jag inte vill kosta på service... Men inte heller göra mig av med... Tre fickur, en handfull armbandsur.
    A

Tobbe-i-Etuna och Spencer gillar detta.
  11. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Skönt att den klarade sig!

Tackar även för senast, mycket trevlig och bra styrt!
    image.jpg

12. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

Nu har jag haft lite koll på tidhållningen och den verkar vara lika bra som tidigare:D

Mårtenssons ur Brookfield