• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Graalen hemma igen...

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
För två veckor sedan var jag oförsiktig, kanske inte helt nykter.
Som bekant hade vi KS'are klämt på klockor och jag var inte helt klar på vilken
av mina som för tillfället satt på armen när jag kom hem (övriga låg i väskan).
Nu hör det till historien att vi har vattensköldpaddor hemma och de lever i akvarier
med dryga decimetern vatten för att täcka pump och doppvärmare och dem själva.
Ofta lever de rövare med grejerna och denna kväll skulle jag justera läget på pumpen.
Stoppar ner högerhanden, gör det jag ska och inser helt plötsligt att klockan berört
vattnet.
Hur mycket?? hur länge?? far genom huvudet. Fort som fan torkar jag av klocka och armband.
Definitivt har del av klockan varit nere i vattnet!
Och detta är Graalen!!

Navitimer 2.jpg


Om det ändå varit någon annan...

Det blev en snabb tur till Västerås och Nymans dagarna därpå. Här gäller snabba ryck!
Hade vänt och vridit på klockan utan att se någon fukt innanför glaset. Men kunde det ändå finnas
i klockan? Fick veta att det är bra att bära klockan på armen då kroppsvärmen hjälper till att få fukten
i klockan att visa sig på glaset. Sedan skall man var mest rädd om tavla och visare då dessa är svårast att
ersätta om de blir skadade, och alla vill vi ju ha original....
De tog hand om klockan och redan dagen därpå fick jag ett mail med lite foton på urverket och ett
konstaterande att någon fukt hade de inte kunnat hitta i verket.

Nu kan jag förhoppningsvis sluta oroa mig och i stället njuta av bilderna på verket, vilket jag inte haft tidigare.

Och visst är Venusverket vackert att titta på:

Navitimer IMG_3631[1b].JPG

Men i dag är Graalen hemma igen, vad skönt
smiley-happy093.gif

Nu får vi se om den går lika bra som tidigare, efter att varit öppnad och pillad i.

Samtidigt fick jag tillbaka min Skydiver som varit inne för garantiåtgärder. Efter 18 månader
började analoga urverket dra sig efter det digitala. Trodde det berodde på behov av batteribyte
men icke. De bytte urverk. Verkar vara den billigaste och vanligaste åtgärden på kvartsverk.

SS Skydiver.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härligt Tobbe! Skönt att det inte hände något tråkigt med ögonstenen din :hungry:. Haha...känner igen mig själv i inlägget ditt, fan va olustigt allt är innan man fått svar på att allt är som det ska :p .
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Stämmer in i kören: skönt att det gick bra.

Jag trycktestar för övrigt alla mina klockor regelbundet. Nu har jag för all del några som har ett sorgligt grundskydd... Men de ligger för det mesta i bankfacket, för ett gästspel bara då och då.

A
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag haft lite koll på tidhållningen och den verkar vara lika bra som tidigare:D
 
Topp