• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Graham tar mark? (poll)

Nice eller bajs?

  • Nice

    Röster: 19 8.2%
  • Oklart

    Röster: 27 11.7%
  • Bajs

    Röster: 185 80.1%

  • Totala väljare
    231

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fast gummit va lite nice touch.
Resten, inte så värst snyggt alls, för mycket utsvängda designs
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Känns lite Invicta även om prislappen är saftigare. Känns lite skumt att de stoltserar med årtalet 1695, är det ett märke som någon köpt och återstartat utan egentlig koppling till den ursprungliga tillverkaren?
Namnet Graham kommer från den engelske urmakaren George Graham som levde mellan 1673 och 1751. 1695 började han jobba tillsammans med Englands urmakeri-fader, Thomas Tompion. Jag tar för givet att det är därifrån det något krystade datumet kommer ifrån.

Graham skapades ("återskapades") av företaget The British Masters, sedermera Graham London, 1995. De skapade samtidigt Arnold & Son (efter urmakaren John Arnold, 1736-1799), som gör mycket snyggare klockor... 1998 kom de första klockorna från de båda företagen. 2010 sålde de av Arnold & Son till La Joux-Perret (som numera ägs av Citizen) och fokuserar på att försöka sälja Graham-klockor :meh:

Silverstone Endurance är rätt kool. För stor för mig dock.
 

SkitOxe

Omega
2-Faktor
Jag tycker att dom klockorna som det postats bilder av är ohyggligt smaklösa. Det är för mycket krims krams och kitsch. Ser ut som alla "sport watches" på aliexpress. :(
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Känns som en osvensk tillverkare i och med att klockorna inte direkt är minimalistiska.. Jag har testat flera och även om designen inte är min kopp te så tycker jag inte att det var något fel på byggkvalitén
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.png
image.jpeg


Här har du några. Att du inte tycker det skiter vi faktiskt i. ;)
Den övre är ju magiskt vacker!!! :)
 

tradden

Omega
Inte alls en stil på klockor som passar min smak. Men det behöver ju inte kallas bajs bara för det. Men inget jag spontant gillar. Och då har jag testat dem på uraffär utomlands. Är det fler än Eriksons som säljer dem i Sverige?
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Klocksnackare,
Roligt att ni snackar Graham, ett uddamärke som vi varit officiella återförsäljare för i snart sju år. Första gången vi såg märket, på Baselmässan 2001 tyckte vi, precis som några av er, att klockorna hade ett häftigt formspråk, men kanske ett lite Väl häftigt sådant.
Några år senare hade designen fallit på plats och modellutbudet breddats varför vi kontaktade fabriken och startade upp med märket.
Graham håller mycket hög kvalité och inger en solid känsla. Den nygamla serien Chronofighter Vintage är hur trevliga som helst, en något förstorad modell som härstammar från den allra första som Graham producerade.
Fabriken ligger i vackra La Chaux de Fonds, i samma byggnad som sin tidigare samarbetspartner Arnold & Son.
Ägaren och grundaren Eric Loth är en förbaskat sympatisk person med ett aldrig sinande intresse för bilar och viner.
Som slutkläm på mitt lilla inlägg är att Graham är en uddafågel och det är Just det som gör märket så coolt. När du har "allt" annat och vill dressa upp dig med en klocka med Mycket attityd och personlighet, då åker Grahamen på, Big Time.
Sköt om er så hörs och ses vi!
Richard Dahlgren
 

Calfen

Panerai
Många skriver att deras klockor är för plottriga, ej stil rena osv jag gillar också stilrena klockor äger tex en SD och DJ2 men visst är det väl roligt att ha nått litet crazy att byta av mot sina stilrena klockor?
 
Topp