• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *Grand Seiko Hi-Beat GMT -16 *Prissänkt

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Hej,

Säljer nu min Grand Seiko GMT Hi-Beat - SBGJ001 från 2016
Fullset med alla boxar (inkl rispappret), manual, hang tag, instruktionsbok, stämplat cert och alla länkbitar.

IMG_1834.JPG


IMG_1822.JPG


IMG_1826.JPG


IMG_1841.JPG


IMG_1829.JPG


IMG_1842.JPG



Klockan är uttagen från svensk AD Januari 2016 och har således ca 11 månader garanti kvar.
Svenskt listpris är 64950:-

En helt fantastisk klocka med en magisk urtavla och en finish som jag nog vågar påstå är oöverträffad i detta prissegment. Särskilt indexens förmåga att leka med ljuset är riktigt läckert.

Klockan mäter 40mm och är 14mm tjock.
Urverket är GS nyutvecklade Hi-Beat-verk 9S86 med GMT-komplikation, alltså ett mekaniskt automatiskt urverk.

Skicket är gott men har spår av användning. Dock inget som är värre än att det skulle kunna poleras bort om så önskas.
Det finns mindre nagg på nedre högra bandhornets fasning som jag försökt få med på bild.
I övrigt finns hairlines på polerade ytor och normalt bruksslitage.
Länken är upplevs som riktigt fin men har några deskdiver-märken på spännet.
Jag tror bilderna talar för sig själv men tar gärna fler bilder på begäran.

Makrobilder, som jag ej kan ta med min iPhone, visar verkligen hur fantastisk tavlan är och vilken fantastisk finish det är.
Alla bilder är tagna utav mig och på klockan till salu. Dock kan jag somsagt inte göra klockan rättvisa med mina bilder så jag rekommenderar ett besök på a blog to watch.
http://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-hi-beat-36000-gmt-watch-hands/

Klockan och jag finns i Stockholm.

Pris: 35000:- Tidigare 36500:-

Retur: Överenskommes separat. Vid F2F, ingen retur då klockan är under garanti.

Byten: Ja, men förbehåller mig rätten att tacka nej utan vidare motivering ;)
Har ännu inte ägt någon Tudor Black Bay, IWC ingeniuer eller en endaste JLC så... hit me :)

Annars kan en Rolex Explorer 1 39mm, nya Oyster Perpetual 39mm eller en Explorer 2, 216570 vara av intresse.

Pengar upp eller ner från min sida beroende på objektets värde.

Gott om referenser finnes här samt på TTT och TimeZone.

Mvh
 
Senast ändrad:
Topp