• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grand Seiko - vart köpa nytt?

Chrisse

Patek
2-Faktor
Har fått en itch, en riktigt hemsk sådan.

Kommer behöva köpa en Grand Seiko Spring drive, helst en SBGA029.
Finns några på Chrono24, men undrar om det finns nån här med lite erfarenhet om vart man kan handla i annat fall?? Butiker i Sverige? Alt. online?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Har fått en itch, en riktigt hemsk sådan.

Kommer behöva köpa en Grand Seiko Spring drive, helst en SBGA029.
Finns några på Chrono24, men undrar om det finns nån här med lite erfarenhet om vart man kan handla i annat fall?? Butiker i Sverige? Alt. online?
Bara ett varningens finger angående vridningen på den, den är inte keramisk som många verkar tro på diverse forum, fast det står tydligt på GS:s hemsida att den inte är det, så du är säkert medveten om det.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Några bilder i väntan på din egen. Köpte min på Klockmäster, Globen.

dsc_4814_205.jpg


dsc_4813_301.jpg


dsc_4824_366.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag ska till Paris sista maj. Kan köpa åt dig där i deras Seikobutik om du vill (har ingen aning om pris dock).
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
5600 Euro från Seiko Center i Paris. - Hade jag varit i dina skor Chrisse hade jag kontaktat Katsu på Higuchi Inc och frågat om priset där och försökt att komma överens med en bra deal med honom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja för 17! Titan är fienden!

Jag satt faktiskt och googlade på denna i en timma igår och kom fram till att jag gillar den mer och mer för varje gång jag kollar på den. Det finns några riktigt bra recensioner på nätet dessutom.

Det känns ju tryggt att köpa i STHLM, men om de har lång leveranstid, så kolla här (UK=EU):
http://www.jurawatches.co.uk/collections/grand-seiko-watches/subcat-spring-drive
Vågar du mecka, så kolla med Higuchi, Chino eller Seiya.
 

Ninen79

Audemars
Ska du ha en GS då är ett besök hos Klockmaster i Globen ett måste. Klämde på en Seiko där för ett par år sen som kostade närmare 200k. Väldigt duktigt och kunnig personal.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blinget på rostfritt är ju bättre men jag är annars en stor titanälskare. Känns bättre på armen. Smaken är som baken... Hoppas du slår till iaf! (Det är du värd)
Jag provade en Seiko Astron förra veckan. Den väger ingenting trots att den är gigantisk. Den kändes som en leksak. Men som sagt, gillar du titanklockor, så vet du ju redan känslan. + Att du har väl redan en Astron..(?)..
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tackar ödmjukast för alla tips och erbjudanden om hjälp.

Bilderna ökade min itch ytterligare, finns bara en utväg när det känns så... så nu börjar väntan och ängslan att bli blåst :)

Återkommer med bilder under nästa :)
 
Topp