• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gratis klock-kataloger – en överraskning åt en vän.

Hej!

Visst är det en fantastisk känsla att överraska någon man tycker om? I våras fyllde en god vän och kollega, Christoffer, 30 år. Jag ville så klart bidra till att göra hans dag speciell. Genom det fantastiska klock-comunityt på Reddit, r/watches, kom jag över en grym länksamling som u/KevinLaro har sammanställt, som är en sorts inventering över (nästan) alla klocktillverkare från vilka man beställa gratis kataloger. Mycket simpelt, men något tidskrävande. (Jag tackar himlamakterna för Safaris AutoFill-funktion för formulär!)

Sagt och gjort. Jag beställde så många jag orkade. Alla hann inte komma i tid, men när dagen väl var inne fann Christoffer sitt skrivbord på jobbet så här:

bYkGKFr.jpg

Han fick en skäggolja också. Och en muffins. Jag menar, något måste jag ju köpa också, eller hur? :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack för dina värmande ord, @Affe ! Det är inte svårt att vara en god vän, när man har vänner som @Christoffer .

Nemas problemas, dom är ju inte helt odugliga skall tilläggas, är väl så enkelt att ingen av dom närmaste vännerna är klocknörd som vad jag och alla andra klocksnackare är Haha :D! Fick en oförglömlig födelsedag i en upplevelse present som var mycket uppskattad från min sida :cigar:!
 

Diogenes

Cartier
Du får göra som @Christoffer och inleda en långsam, men stadig hjärntvätt. Både jag och @soder var helt ointresserade av klockor innan han förstörde... eh, jag menar frälste oss.
Haha! Ja, nog är detta en värld att förlusta sig i. Och dessa kataloger, oj, de har med sin tyngd deformerat nattduksbordet. Min fru trodde bara att det var Trump som byggde murar men jag försöker förklara att murar av klockkataloger är något bra!
 

Eddsan

Breitling
2-Faktor
Vilka kataloger skulle rekommenderas för oss som inte har ett helt kontor att fylla, några som stack ut som särskilt kvalitativa eller spännande?
 
Topp