• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gravera klocka, var i STHLM

manekin

Omega
Hej!
Har ni några tips på var i STHLM man kan gravera en klocka?
Hur är det med boetter med klasbaksida, i mitt fall en Oris, var brukar man gravera då?

Mvh Manekin
 

manekin

Omega
Det allra bästa är nog att försöka köpa ett extra boetttlock och gravera på det, då har man klockan komplett utan gravering vid ev försäljning...
Det är en bra ide men min ska aldrig säljas....fick den som en första fars-dag present någonsin, i den färg min 4 mån dotter verkar älska mest. Vill gravera in något personligt och passa vidare klockan till henne när hon tar studenten, så det blir ingen flipp. Hoppas hon får en diskuskasterskas underarmar....
 

DrDre

Patek
Jag har graverat en klocka på http://www.michikogravyr.se/
Kan verkligen rekommendera henne.


Bra tips. Hon hade ju gjort fantastiskt fina gravyrer. Bl.a. denna:

ba129.jpg
 

MrPlow

Rolex
Jag funderar på att gravera bröllopsklockan. En klassisk sportmodell med slät baksida. Som aldrig ska flippas.

Vet någon vad det kostar? Vad ska man gravera in? Datum? Namn?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Enkel gravyr med maskin fixar vilken guldis som helst som har en för utvändig gravyr. Pris? En femhunka har vi tagit. Handgravyr, typ 50 pix/bokstav, en snärt mer för Mishiko, plus väntetiden hon brukar ha...

Jag har gjort några med löst lock, och ett par utan att ta av lock. Om man har en manuell maskin med hårdmetallstift kan jag inte tänka mig att urverket skulle ta skada?


image.jpg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Jag bumpar denna.. Har en grymt go "custad" vintagekronograf där vridningsinlägget är helpolerat. Slog mig att det hade vart ballt att gravera en tachyskala.

Vad tror ni om det? Vad skulle det kosta?
image.jpeg
 
Topp